به گزارش همشهری آنلاین، احمد محمودزاده در همایش توانمندسازی مدیران و معلمین مدارس غیر دولتی با اشاره به اینکه کیفیت آموزش یکی از محورهای اصلی نظام های تعلیم و تربیت در سطح جهان است گفت: معلمان عنصر اصلی ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس هستند چراکه کار معلم بر رویکردهای یادگیری دانش آموزان بسیار تأثیرگذار است و هرچه معلمان از دانش و مهارت بالاتری برخوردار باشند، تاثیر مستقیم بر پیشرفت علمی دانش آموزان دارند.
وی با تاکید بر اینکه معلم اثرگذارترین عامل پیشرفت تحصیلی دانشآموزان است، افزود: این موضوع در اسناد بالادستی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و منویات مقام معظم رهبری کاملا مشهود و به روشنی اشاره شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت توجه به مرجعیت، منزلت و معیشت معلمان ادامه داد: در نظامهای تحصیلی موفق، انتخاب معلم به عنوان موثرترین رکن آموزش و پرورش بسیار مورد توجه جدی است.
محمودزاده با اشاره به اهمیت فراهم کردن زمینه رشد و ارتقای سطح دانش تخصصی معلمان اظهار کرد: آموزش معلمان در حین خدمت و به روزرسانی دانش آنان متناسب با پیشرفتهای روز در تمامی نظامهای آموزشی دنیا مورد توجه است و ما نیز در این زمینه برنامه اجرایی و عملیاتی طراحی کردهایم.
وی با تاکید بر ضرورت یادگیری مستمر و رشد توانمندی حرفهای معلمان گفت: معلم تنها انتقالدهنده صرف مطالب کتاب درسی نیست و باید دانش، مهارت، نگرش و راهبری آموزشی او در کلاس درس به شکل مستمر تقویت شود.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به مولفههای رشد حرفهای معلمان افزود: کیفیتبخشی به آموزشهای ضمن خدمت به ویژه در مدارس غیردولتی بسیار حائز اهمیت است و همکاران عزیز در مدارس غیردولتی باید با گذراندن دورههای تخصصی و کارآمد بتوانند آموزشهای مناسب را به دانشآموزان و سرمایههای اصلی این کشور ارائه دهند.
محمودزاده با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ هزار نفر معلم و مربی در مدارس و مراکز غیردولتی در سطح کشور مشغول به فعالیت و تدریس هستند، خاطرنشان کرد: کاهش ساعات تدریس معلمان مدارس غیردولتی از ۴۴ به ۳۰ ساعت و برگزاری دورههای توانمندسازی و دانشافزایی معلمان مدارس غیردولتی هر دو در راستای ارتقای سطح کیفیت دانش معلمان مدارس غیردولتی طراحی شده و مسیرهای اجرایی خود را آغاز کرده است.