رونمایی از 2 کراس اوور جدید بازار ایران/ لاماری هیرکانی و نئو معرفی شدند

اقتصادنیوز پنج شنبه 01 آبان 1404 - 04:47
اقتصادنیوز: لاماری نئو که در واقع بسیار شبیه به‌ام وی‌ام ایکس 55 مدیران خودرو است، از شرکت کایی چین به ایران می‌آید. این خودرو با نام کایی X3 پرو شناخته می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه ایران، شب سه‌شنبه در جمع اصحاب رسانه و کارشناسان حوزه خودرو دو کراس‌اوور جدید به بازار ایران معرفی شد. شرکت آرین پارس موتور که پیش از این لاماری ایما را به بازار عرضه کرده بود حالا دو مدل جدید لاماری به نام‌های نئو و هیرکانی را به بازار معرفی کرد. در این مراسم که در شهرآفتاب برگزار شد مدیران ارشد و نمایندگان گروه، اصحاب رسانه و نمایندگان شرکای خارجی نیز شرکت داشتند. این دو خودرو در دسته خودروهای کم‌مصرف و اقتصادی در چین قرار دارند و باید دید در بازار ایران چه قیمتی خواهند داشت.

مشخصات لاماری نئو

لاماری نئو که در واقع بسیار شبیه به‌ام وی‌ام ایکس 55 مدیران خودرو است، از شرکت کایی چین به ایران می‌آید. این خودرو با نام کایی X3 پرو شناخته می‌شود. این خودرو را می‌توان نسخه‌ای متفاوت از ام‌وی‌ام X55 پرو یا همان چری تیگو ۴ دانست. از مشخصات فنی این خودرو می‌توان به این موارد اشاره کرد؛ لاماری نئو به پیشرانه ۱.۵ لیتری چهارسیلندر توربوشارژر مجهز است. این پیشرانه حداکثر ۱۵۶ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس اتوماتیک CVT نیز وظیفه انتقال قدرت را به محور جلو برعهده دارد. در مقایسه با ‌ام وی‌ام ایکس 55، طراحی بخش جلوی لاماری نئو نسبت به ام‌وی‌ام X55 پرو متفاوت است و کاپوت کشیده‌تری را در این خودرو شاهد هستیم. این سبک طراحی باعث شده است تا جلوه خودرو از نمای جانبی و جلو تا حد زیادی تغییر کند. با این‌حال رینگ‌ها و طراحی بخش عقب، کاملاً شبیه به ام‌وی‌ام X55 پرو است.

مشخصات لاماری هیرکانی

هیرکانی هم از برند کایی چین است. خودرویی خانوادگی در ابعاد بزرگتر از نئو. لاماری هیرکانی یک کراس اوور سایز متوسط ۷ نفره است که ابعاد نسبتاً بزرگی دارد و در سبد محصولات نشان لاماری در سگمنت بالاتر از ایما قرار می‌گیرد. این خودرو که در کشور چین با نام کایی X7 به فروش می‌رسد، طراحی ظاهری جذاب و جوان پسند را با استایل لوکس و مدرن تلفیق کرده که همین نکته می‌تواند یکی از دلایل موفقیت احتمالی آن در بازار ایران باشد؛ یعنی دقیقاً همان فاکتوری که باعث محبوبیت لاماری ایما شد. در بخش فنی، شاهد حضور یک موتور چهار سیلندر توربوشارژر تزریق مستقیم TGDi به حجم ۱.۶ لیتر و گیربکس هفت سرعته دو کلاچه‌ تر هستیم که در همکاری با یکدیگر، توانی معادل ۱۸۳ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۷۵ نیوتن متر را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کنند. باید بدانید که این مشخصات فنی برای بازار ایران کاملاً آشناست و پیش از این در برخی محصولات چری مورد استفاده قرار گرفته است. شتاب صفر تا صد لاماری هیرکانی حدود ۹.۵ ثانیه ارزیابی شده و میانگین مصرف سوخت آن نیز برابر ۷.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی خواهد بود.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.