ترفندی ساده، موجی بزرگ: راز موفقیت 1.5دلاری یک کارآفرین از موی الویس پرسلی(+عکس)

عصر ایران شنبه 03 آبان 1404 - 08:46
در سال 1957، یک سالن زیبایی زنجیره ای در میشیگان با ارائه مدل موی نمادین الویس پرسلی به زنان، یک حرکت تجاری هوشمندانه انجام داد.

عصر ایران - در دوران اوج محبوبیت الویس پرسلی، خواننده و بازیگر آمریکایی، اتفاقی جالب در شهر گرند رَپیدز ایالت میشیگان رخ داد. کارآفرینی خلاق به نام گلنوود داجسون (Glenwood Dodgson)، که مالک یک سالن زیبایی زنجیره‌ای بود، با درک درست از نبض بازار، در سال ۱۹۵۷ کمپین تبلیغاتی موفقی راه‌اندازی کرد که به‌خوبی تأثیر فرهنگ پاپ بر مد و زیبایی را نشان می‌داد.

زنان با مدل موی الویس پرسلی

طرح تجاری و اجرا

داجسون با تشخیص اینکه ظاهر نمادین الویس پرسلی، به ویژه مدل مو و خط ریش، به نمادی از جذابیت تبدیل شده، تصمیم گرفت این سبک را برای مشتریان زن خود ارائه دهد!

این مدل موی «الویس» با قیمت 1.5 دلار (که در آن زمان بسیار مقرون به صرفه بود) به زنان پیشنهاد شد.

هدف از این طرح، استفاده از موج هیاهوی رسانه ای پیرامون الویس برای جذب مشتریان جوان به سالن های زنجیره ای او بود.

سالن زیبایی گلنوود داجسون

استقبال عمومی و نتایج

این کمپین بلافاصله با استقبال گسترده ای روبرو شد و در مدت کوتاهی به یک پدیده محلی تبدیل شد، که مورد توجه نشریات ملی مانند مجله لایف نیز قرار گرفت.

در یک دوره شش هفته ای، بیش از 1000 زن به سالن های داجسون مراجعه کردند تا مدل موی الویس برای آن ها زده شود.

گلنوود داجسون از طریق این ابتکار ساده اما به موقع، نه تنها به یک موفقیت تجاری دست یافت، بلکه به عنوان نمونه ای بارز از بازاریابی هوشمندانه و بهره برداری از پدیده های فرهنگ پاپ در تاریخ کسب و کارهای کوچک ثبت شد.

زنان با مدل موی الویس پرسلی

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.