به گزارش خبرنگار مهر، بهمن خدادادی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان چهارمحال و بختیاری با موضوع بیست و هفتمین جشنواره خیران مدرسهساز استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به در پیش بودن جشنواره خیران مدرسهساز استان، اظهار کرد: خیران حقیقتاً نگاه ویژه به امر مدرسهسازی دارند و مجمع خیران مدرسهساز نیز جایگاه ویژهای در نهاد آموزش و پرورش دارد و ظرفیت بینظیر خیری به کمک نهاد تعلیم و تربیت آمده است.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با ذکر اینکه مدرسه مهمترین رکن توسعه کشور است، ادامه داد: لذا راه درست، سرمایهگذاری در آموزش و پرورش است که خوشبختانه دولت چهاردهم و ریاست جمهوری اهتمام ویژه به این اولویت مهم دارد چرا که اگر مشکلات تعلیم و تربیت حل شود، بسیاری از مشکلات کشور در حوزههای مختلف نیز حل خواهد شد.
کلاس درس، از مهمترین اولویتهای توسعه کشور است
خدادادی کلاس درس را از مهمترین اولویتهای توسعه در کشور دانست و افزود: همه کشورهایی که مراحل توسعهیافتگی را طی کردند، از خاستگاه کلاس درس و مدرسه بوده است و در اینجا اهمیت کار خیران مدرسهساز مشخص میشود.
وی با اشاره به اینکه بخش مهمی از امر مهم مدرسه را خیران مدرسهساز بر عهده گرفتهاند و این نقشآفرینی روز به روز تقویت میشود، تصریح کرد: جشنواره خیران مدرسهساز فرصتی برای جبران کمبود در فضاهای آموزشی است چرا که نیازمندیها هم در حوزه فضاها و هم امکانات و تجهیزات، فراوان است.
نهضت عدالت آموزشی سرآغاز رفع کمبودها در حوزه فضا و تجهیزات
خدادادی نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی را اصلیترین شعار دولت چهاردهم دانست و توضیح داد: نیازمندی به فضاهای آموزشی در استان بیش از میزانی است که در هدفگذاری نهضت در سال جاری دیده شده و قطعاً تعداد فضاهای آموزشی مورد نیاز در نقاط مختلف استان و بازسازی و بهسازی فضاها، قابل توجه است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: با اینحال برای آغاز جبران این کمبودها، نهضت توسعه عدالت آموزشی در استان کلید خورده و اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است.
خدادادی با تصریح اینکه خیران مدرسهساز بر نیازهای ویژه استان به فضاهای آموزشی آگاه هستند، ادامه داد: در جشنواره خیرین مدرسهساز بنا داریم در یک دوره زمانی کوتاهمدت بتوانیم این نیازها در حوزه فضای آموزشی را به سرانجام برسانیم.
بهکارگیری همه ظرفیتها برای جبران کمبودها
وی با تأکید بر اینکه کمبودها در حوزه امکانات و تجهیزات نیز قابل توجه است، افزود: در یک ماه گذشته بازدیدهای متعددی از مناطق محروم داشتیم و بسیاری از مدارس این مناطق از حداقلها نیز محروم هستند که رفع این کاستیها نیازمند برنامهریزی است.
مدیرکل آموزش و پرورش ادامه داد: از همه ظرفیتها، اعتبارات ملی و استانی، ظرفیت خیران، درآمد مسئولیتهای اجتماعی و … استفاده میشود تا کمبودها در حوزه فضا و تجهیزات به حداقل برسد.
خدادادی با اشاره به استفاده از ظرفیت بینظیر درآمد مسئولیتهای اجتماعی در کنار ظرفیت خیران، توضیح داد: درآمد مسئولیتهای اجتماعی شامل صنایع، بانکها، شرکتها و … است که تلاش شده از این ظرفیت بسیار خوب در استان بیش از پیش برای جبران کمبودها استفاده شود.












