به گزارش خبرنگار مهر، اقبال خانی پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از دوره تخصصی یک روزه معلمان جدیدالورود به مدارس استثنایی که روز ۷ آبانماه در پردیس شهید مدرس دانشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش استثنایی باید بر ارتقای مهارتها و توانمندیهای حرفهای معلمان تمرکز داشته باشد تا بتوان به آموزش عادلانه و مؤثر برای دانشآموزان با نیازهای ویژه دست یافت.
وی افزود: این اداره در حال حاضر به حدود ۱۵۰۰ دانشآموز با نیازهای ویژه خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی ارائه میدهد و این خدمات در ۲۵۱ کلاس درس و ۷۷ مدرسه مستقل و ضمیمه شهری و روستایی در سراسر استان توزیع شده است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به اهداف دورههای تخصصی معلمان بیان کرد: این دورهها با هدف ارتقای کیفیت تدریس، توانبخشی و توانمندسازی معلمان برگزار میشود و در دوره جاری، ۴۴ معلم از شهرستانهای مختلف استان شامل سنندج، بانه، بیجار، سقز و دیگر شهرستانها شرکت کردند.
لزوم به روز آوری اطلاعات و مهارتهای معلمان کردستان
خانی در ادامه تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی این دورهها، به روزآوری اطلاعات و مهارتهای معلمان است تا بتوانند با استفاده از روشهای نوین، کیفیت آموزش را برای دانشآموزان با نیازهای ویژه افزایش دهند.
وی یادآور شد: با تقویت مهارتهای معلمان، فرصتهای برابر آموزشی برای همه دانشآموزان ایجاد میشود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان تأکید کرد: معلمان در فرآیند تربیتی، نقش محوری دارند و برای ارتقای کیفیت آموزش باید به آنها فرصتهای بازآموزی و تخصصی ارائه شود و با به روز کردن دانش و مهارتهای معلمان، میتوان به تحقق اهداف آموزشی و تربیتی در این حوزه دست یافت.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در پایان اظهار داشت: تکنولوژی و روشهای نوین آموزشی ابزارهای ضروری برای ارتقای کیفیت آموزش به شمار میروند و معلمان با داشتن مهارتهای بهروز و هماهنگ با تحولات فناوری، میتوانند در فرآیند تدریس مؤثرتر و پویاتر عمل کنند.












