کاهش رسیدگی به درخواست های مردمی در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری مهر شنبه 10 آبان 1404 - 14:16
یاسوج-استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: زمان رسیدگی به درخواست‌های مردمی با برنامه‌ریزی های جدید در برنامه ملاقات عمومی از پنج ماه به حداکثر ۲ ماه کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، یداله رحمانی ظهر شنبه در دیدار مردمی از افزایش تعداد ملاقات‌های مردمی در نخستین روز از هر هفته خبر داد و اظهار کرد: این جلسات با حضور معاونین استانداری و جمعی از مدیران استانی به صورت هفتگی و با هدف رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم در محل استانداری تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به روند ثبت نام متقاضیان بیان کرد: در گذشته هر هفته حدود ۲۰ تا ۲۵ نفر از شهروندان در این جلسات حضور می‌یافتند، اما با توجه به افزایش درخواست‌ها و طولانی شدن نوبت تا ۶ ماه، از یک ماه گذشته برنامه‌ریزی جدیدی اجرا شده است.

بررسی مشکلات ۶۰ مراجعه کننده در ملاقات‌های مردمی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در قالب این برنامه جدید، روزانه حداقل ۵۰ تا ۶۰ نفر از مردم مورد ملاقات قرار می‌گیرند و امروز نیز که چهارمین جلسه دور جدید است، با ۴۵ نفر از عزیزان دیدار شد و مشکلات آنان در حوزه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان جزئیات موضوعات مطرح شده در این جلسات افزود: مسائل مربوط به مسکن، تأمین معیشت، عمران روستاها و همچنین مشکلات واحدهای تولیدی از جمله مواردی است که عمدتاً توسط دهیاران و شوراها مطرح می‌شود.

کاهش سقف نوبت دهی در استان

رحمانی با تاکید بر تأثیر این اقدام در کاهش زمان انتظار مردم، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود حداکثر سقف نوبت دهی به یک تا دو ماه کاهش یابد که این امر منجر به افزایش اعتماد عمومی و کاهش تعداد متقاضیان پشت نوبت خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت پیگیری مصوبات این جلسات، ابراز کرد: تاکید کردیم که مدیران کل موارد ارجاعی را در کمترین زمان ممکن و در چهارچوب ضوابط مورد رسیدگی قرار داده و حداکثر مساعدت برای حل مشکلات مردم انجام شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تاکید کلی‌تر این است که مشکلات مردم در همان سطح اولیه و در دستگاه‌های اجرایی باید حل گردد و تنها موارد انگشت شمار باید به استانداری ارجاع داده شود.

وی با بیان اینکه، رسیدگی نکردن به مسائل مردم در دستگاه‌های اجرایی موجب تراکم مراجعات و نارضایتی می‌شود، افزود: بر اساس شعار دولت، همه مدیران باید خود و معاونانشان را موظف بدانند که در اولین فرصت و با استفاده از امکانات موجود، مشکلات مردم را حل کنند.

رحمانی با بیان اینکه با کاهش تعداد متقاضیان برنامه ملاقات عمومی به روال معمول باز خواهد گشت، اظهار داشت از اصحاب رسانه که در انعکاس صدای مردم و اقدامات دولت نقش مؤثری دارند، سپاسگزارم.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.