گوگل اولین تبلیغ ویدیویی تولیدشده با هوش مصنوعی خود را منتشر کرد [تماشا کنید]

دیجیاتو یکشنبه 11 آبان 1404 - 15:01
گوگل روی این تبلیغ ذکر نکرده که با هوش مصنوعی ساخته شده است چون باور دارد که ذکر این مسئله برای کاربران اهمیتی ندارد. The post گوگل اولین تبلیغ ویدیویی تولیدشده با هوش مصنوعی خود را منتشر کرد [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

گوگل نخستین تبلیغ تلویزیونی خود را که به‌طور کامل با هوش مصنوعی تولید شده، منتشر کرد. این تبلیغ داستان یک بوقلمون اسباب‌بازی به نام «تام» را روایت می‌کند. تام قصد دارد از خطرات روز شکرگزاری فرار کند و با فعال‌کردن AI Mode در Google Search راهی برای ترک مزرعه پیدا می‌کند تا به مکانی برود که جشن شکرگزاری برگزار نمی‌شود.

اولین تبلیغ تلویزیونی تولیدشده با هوش مصنوعی گوگل

این تبلیغ با عنوان «Planning a Quick Getaway? Just Ask Google» بخشی از کمپین «Just Ask Google» است و در شبکه‌های تلویزیونی، رسانه‌های دیجیتال و سینماها پخش خواهد شد. گوگل همچنین برنامه دارد نسخه‌ای با تم کریسمس برای این مجموعه منتشر کند. نکته قابل توجه این است که روی این ویدیو هیچ برچسبی مبنی بر استفاده از Veo 3 یا دیگر ابزارهای هوش مصنوعی وجود ندارد. «رابرت ونگ»، بنیان‌گذار و معاون گروه بازاریابی گوگل، به وال استریت ژورنال گفته که کاربران اهمیتی به نحوه تولید تبلیغ نمی‌دهند و برای آنها جذابیت، سرگرمی و طبیعی‌بودن تبلیغ مهم‌ترین عامل است.

گوگل با انتخاب یک شخصیت کارتونی غیرانسانی توانسته تبلیغ خود را طوری طراحی کند که حس دره وهم (Uncanny Valley) ایجاد نشود و تجربه تماشای آن طبیعی و دلنشین باشد. پیش از این، گوگل از هوش مصنوعی برای خلق ایده و مفاهیم تبلیغاتی با شخصیت‌های واقعی استفاده کرده بود، اما تاکنون هیچ تبلیغی که انسان‌ها در آن حضور داشته باشند و با هوش مصنوعی ساخته شده باشد، منتشر نکرده است. به‌نظر نمی‌رسد که این شرکت بخواهد همه تبلیغات خود را با هوش مصنوعی بسازد.

ابزارهای تولید ویدیو با هوش مصنوعی مانند Veo 3 و Sora روند ساخت تبلیغات را سریع‌تر، کم‌هزینه‌تر و خلاقانه‌تر کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود با گسترش این فناوری، تعداد بیشتری از تبلیغات با هوش مصنوعی تولید شوند. بااین‌حال، رابرت ونگ تأکید می‌کند که تبلیغات ضعیف پیش از ظهور هوش مصنوعی هم وجود داشته و پس از آن نیز ادامه خواهد داشت و تنها انسان‌ها قادرند کیفیت و تأثیرگذاری تبلیغ را ارزیابی کنند.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.