شهرداری منطقه ۳ زاهدان ضعیف ترین عملکرد را بین مناطق کسب کرد

خبرگزاری مهر یکشنبه 11 آبان 1404 - 19:50
‌زاهدان - اعلام رتبه‌بندی عملکرد خدمات جاری و عمرانی شهرداری های شهر زاهدان در مهر ماه ۱۴۰۴، حاکی از کسب بهترین عملکرد توسط شهرداری منطقه ۲ و ضعیف ترین عملکرد توسط شهرداری منطقه ۳ است.

«شراره شهنوازی» مدیر سامانه ۱۳۷ شهرداری زاهدان، با ارائه رتبه‌بندی نهایی مناطق شهرداری‌های این شهر در مهر ماه ۱۴۰۴ به خبرنگار مهر گفت: تحلیل مهر ۱۴۰۴ حاکی از چرخش قدرت مدیریتی به سمت مناطق مرکزی شهر است، هرچند چالش‌های ساختاری در مناطق پیرامونی همچنان نیازمند توجه ویژه هستند.

وی در خصوص رتبه‌بندی کلی عملکرد مناطق پنجگانه در مهر ۱۴۰۴ بیان داشت: منطقه ۲ با ۷۳٪ صدرنشین شد، پس از آن منطقه ۴ با ۶۲٪ در جایگاه دوم قرار گرفت. منطقه ۵ (۵۸٪)، منطقه ۱ (۵۶٪) و منطقه ۳ (۵۰٪) به ترتیب رتبه‌های سوم تا پنجم را به خود اختصاص دادند. این آمار نشان‌دهنده افت جایگاه منطقه ۱ نسبت به سال گذشته و جهش مثبت منطقه ۴ است.

شهنوازی با اشاره به تحلیل تخصصی حوزه خدمات شهری (نظافت و خدمات جاری) عنوان کرد: این حوزه با ثبت بالاترین درصدها، موفقیت اصلی شهرداری در مهرماه جاری بوده است. رتبه‌بندی خدمات شهری مهر ۱۴۰۴: منطقه ۲ (۹۲٪)، منطقه ۵ (۸۸٪)، منطقه ۴ (۷۸٪)، منطقه ۳ (۶۶٪)، منطقه ۱ (۶۴٪)

وی در تشریح این بخش اظهار داشت: در حوزه خدمات شهری، منطقه ۲ با ۹۲٪ پاسخگویی مطلوب، عملکردی تقریباً بی‌نقص داشته است. این نشان می‌دهد که مدیریت میدانی در این بخش در منطقه ۲ به اوج رسیده است. شایان ذکر است که منطقه ۵ نیز با ۸۸٪ پاسخگویی مطلوب در این حوزه، عملکرد بسیار قوی از خود نشان داده و در رتبه دوم قرار گرفته است.

مدیر سامانه ۱۳۷ شهرداری زاهدان در خصوص تحلیل تخصصی حوزه عمرانی (زیرساخت و پروژه‌ها) تصریح کرد: حوزه عمرانی همچنان محل چالش‌هاست، اما رتبه‌بندی آن نشان‌دهنده توزیع نامتوازن تلاش‌ها می‌باشد. رتبه‌بندی عمرانی مهر ۱۴۰۴: منطقه ۲ (۴۴٪)، منطقه ۱ (۴۰٪)، منطقه ۴ (۳۵٪)، منطقه ۵ (۱۶٪)، منطقه ۳ (۱۵٪)

شهنوازی در ادامه تشریح کرد: منطقه ۲ با ۴۴٪ پاسخ مطلوب، در این حوزه نیز پیشتاز است. منطقه ۱ با ۴۰٪ پاسخ مطلوب در جایگاه دوم قرار گرفت و نشان داد که در پروژه‌های زیرساختی نیز پیشرفت داشته است. نکته نگران‌کننده، مناطق ۳ با ۱۵٪ و ۵ با ۱۶٪ است که همچنان ضعیف‌ترین عملکرد را در حوزه عمرانی دارند و بیشترین تمرکز بازرسی و بودجه باید به این دو منطقه معطوف شود تا شاهد کاهش واقعی مطالبات باشیم.

شهرداری منطقه ۵ زاهدان ضعیف‌ترین عملکرد را در پاسخگویی به مطالبات مردمی دارد

لازم به ذکر است شهرداری منطقه ۵ در نتایج سامانه ۱۳۷ در شهریور ماه ۱۴۰۴، در پاسخگویی به مطالبات مردمی، رتبه چهارم (آخر) را کسب کرده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.