در گزینش معلمان تمرکز بر مچ‌گیری اعتقادی است نه مهارت ارتباطی

عصر ایران دوشنبه 12 آبان 1404 - 09:01
یک کارشناس آموزش و مشاوره مدرسه، با انتقاد از شیوه گزینش معلمان در آموزش‌وپرورش می‌گوید در حالی‌که سلامت روانی و مهارت اجتماعی معلمان باید مهم‌ترین معیار انتخاب باشد، تمرکز فعلی گزینش‌ها بر پرسش‌های عقیدتی و سیاسی است.

یک کارشناس آموزش با اشاره به فرآینده گزینش به اهمیت توجه به رفتار معلم‌ها با دانش‌آموزان و یادگیری لازم تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین، یک کارشناس آموزش و مشاوره مدرسه، با انتقاد از شیوه گزینش معلمان در آموزش‌وپرورش می‌گوید در حالی‌که سلامت روانی و مهارت اجتماعی معلمان باید مهم‌ترین معیار انتخاب باشد، تمرکز فعلی گزینش‌ها بر پرسش‌های عقیدتی و سیاسی است؛ موضوعی که به گفته او، بر کیفیت تربیتی مدارس و روابط معلم و دانش‌آموز اثر مستقیم دارد.

محمد داوری در بخشی از گفت‌وگوی خود با اشاره به فرآیند گزینش معلمان اظهار داشت: «در گزینش معلمان آنقدر که تلاش دارند از معلم بپرسند نماز جمعه چند رکعت است یا مثلاً مچ‌گیری کنند که روزه می‌گیرد یا نه، روی ‌سلامت روانی و اجتماعی یک معلم جدی نیستند.»

او افزود: «در گزینش معلمان به ویژگی‌های آموزشی، مدیریتی و کلاس‌داری او می‌پردازند، اما صلاحیت شخصیتی معلم کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد؛ گزینش معلمان باید بر صلاحیت‌های شخصیتی، حرفه‌ای و مدیریتی متمرکز باشد، نه صرفاً مسائل عقیدتی و سیاسی. معلم باید ویژگی‌های شخصیتی مناسب، دانش کافی و مهارت‌های عاطفی، اجتماعی و مدیریتی برای ارتباط با دانش‌آموزان داشته باشد.»

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.