به گزارش خبرنگار مهر، محسن صادقی عصر شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان اظهار کرد: ۵۴ سامانه اشخاص حقیقی و حقوقی داریم که میتواند اطلاعات مورد نیاز برای شناسایی بازماندگان از تحصیل را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.
وی با بیان اینکه دلایل بازماندگان از تحصیل متفاوت بوده و نیازمند دستهبندی است، تاکید کرد: باید در مواردی که فراوانی بیشتری دارد، متمرکز شد تا مشکلات برطرف شود.
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه شناسایی بازماندگان از تحصیل با بهرهگیری از ظرفیتها و اطلاعات آماری، و هدیتی دستگاهها تکمیل شود، عنوان کرد: راهکارها برای کاهش بازماندگان با توجه به دلایل ارائه و در کارگروهها و شورای مربوطه تصمیمگیری شود.
وی با اشاره به اینکه کمکهای مالی و تأمین سرویس از طریق نهادهای مربوطه انجام میشود، تصریح کرد: شورای جذب بیسوادان و بازماندگان روستایی شکل گیرد و پایش بر اساس فرمتهای تهیه شده در بازه زمانی مشخص انجام شود.
صادقی روند تطبیقی بازماندگان تحصیلی در سالهای مختلف را کاهشی خواند و گفت: حساسیت آموزش و پرورش برای توسعه عدالت آموزشی نشان میدهد که بازماندگان در سال ۴۰۳ و ۴۰۴ به کمترین میزان در ۷ سال گذشته رسیده و امیدواریم آمار به صفر نزدیک شود.
وی با اشاره به اینکه توسعه مدارس و مهاجرت یا جابجایی جمعیت باعث کاهش تعداد دانشآموزان در برخی مناطق و ایجاد مازاد امکانات در این مناطق شده است، اظهار کرد: اطلس آموزش نیاز به بازنگری است تا آمار دقیق در مورد تناسب فضای آموزشی با تعداد دانشآموزان را در اختیار برنامهریزان قرار دهد.












