به گزارش خبرنگار مهر، سیدجواد حسینی ظهر چهارشنبه در سفر به استان ایلام و شرکت در آیین افتتاح محله محور با تأکید بر نقش بیبدیل مدرسه در جامعه ایران، از آغاز طرحی جامع برای تبدیل مدارس به پایگاههای فرهنگی، اجتماعی و خدماتی خبر داد.
حسینی گفت: مدرسه مهمترین پایگاه برای معلم و جامعه است؛ چرا که هیچ مکانی به اندازه مدرسه در پهنه کشور گسترده نیست. در دورترین نقاط مرزی، تنها پرچم برافراشته بر بام مدرسه نمایانگر حضور حاکمیت است.
وی با اشاره به پیمایشهای ملی افزود: مدرسه مطلوبترین و رضایتمندانهترین نهاد دولتی از منظر مردم ایران است. در همه پیمایشها، مدرسه در رأس اعتماد نهادی قرار دارد و معلمان نیز در صدر اعتماد اجتماعی هستند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را جوهره اصلی این حرکت دانست و گفت: این سند تأکید دارد که مدرسه باید کانون تحولات فرهنگی و اجتماعی باشد؛ مدرسه در محله و محله در مدرسه تجلی یابد. ما به دنبال مدرسه بدون دیوار، مدرسه بدون شکست و مدرسه نامرئی هستیم؛ یعنی مدرسهای که در جامعه و جامعهای که در مدرسه حضور دارد.
حسینی با اشاره به تفاهم با وزیر آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: ساعات بعدازظهر مدارس در اختیار طرحهای اجتماعی قرار میگیرد. مدیر مدرسه، انجمن اولیا و مربیان و داوطلبان محلی مدیریت این طرح را برعهده خواهند داشت. تسهیلگران سازمان بهزیستی با ۱۲۰ هزار داوطلب و ۲۵۰۰ مرکز مثبت زندگی، غربالگری جوانان، استعدادیابی و آموزش مهارتهای فنی را انجام میدهند و خدمات رایگان توانخواهی به معلولان و توانیابان ارائه میکنند.»چ
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سالمندی اشاره کرد و گفت: ایران با سریعترین امواج به سمت سالمندی پیش میرود و تا سال ۱۴۳۰ سالمندترین کشور جهان خواهد شد. بزرگترین مشکل سالمندان احساس تنهایی است. طرح مهر آغاز شده تا مدارس به پاتوقهای حال خوب سالمندان تبدیل شوند؛ جایی برای گفتگو، آموزش هنر و ایجاد نشاط اجتماعی.
حسینی در پایان تأکید کرد: مدرسه باید پایگاه امید، توانمندسازی و وفاق اجتماعی باشد؛ جایی که دولت و مردم در کنار هم قرار گیرند.












