به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مدیرانخودرو در ماههای اخیر روندی صعودی در قیمتگذاری محصولات خود در پیش گرفته است. این شرکت با استناد به افزایش هزینههای تولید، بهای خودروهای خود را بهطور پیوسته بالا میبرد، اما کارشناسان معتقدند که بسیاری از این افزایشها تناسبی با سطح فنی و کیفی خودروها ندارند و بیشتر به سیاستهای مالی و حفظ سود شرکتها مربوط میشود تا ارتقای واقعی محصول.
نکته مهم دیگر اینکه مدیران خودرو اخیرا سیاستهای جدیدی را هم در زمینه خدمات پس از فروش به کار گرفته که راحتی و اطمینان مشتریان را زیر پا میگذارد.
جدول جدید قیمت محصولات مدیرانخودرو
(ارقام به تومان)
| نام خودرو | شهریور ۱۴۰۴ | مهر ۱۴۰۴ | آبان ۱۴۰۴ |
|---|---|---|---|
| امویام X۲۲ پرو دستی | قبل: ۱,۰۷۹,۵۰۰,۰۰۰ / جدید: ۱,۲۳۲,۱۰۰,۰۰۰ | — | قبل: ۱,۲۳۲,۱۰۰,۰۰۰ / جدید: ۱,۲۵۲,۴۰۰,۰۰۰ |
| امویام X۳۳ کراس CVT | — | — | قبل: ۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ / جدید: ۱,۵۷۰,۹۰۰,۰۰۰ |
| امویام X۵۵ پرو IE | قبل: ۱,۷۰۱,۳۰۰,۰۰۰ / جدید: ۱,۷۹۷,۹۰۰,۰۰۰ | قبل: ۱,۷۹۷,۹۰۰,۰۰۰ → جدید: ۱,۸۱۳,۱۰۰,۰۰۰ | قبل: ۱,۸۱۳,۱۰۰,۰۰۰ / جدید: ۱,۹۸۶,۵۰۰,۰۰۰ |
| آریزو ۵ IE FL | قبل: ۱,۴۴۹,۲۰۰,۰۰۰ / جدید: ۱,۵۷۲,۵۰۰,۰۰۰ | — | قبل: ۱,۵۷۲,۵۰۰,۰۰۰ / جدید: ۱,۷۰۷,۲۰۰,۰۰۰ |
| آریزو ۶ جیتی (Z۶ GT) | قبل: ۱,۸۷۱,۶۰۰,۰۰۰ / جدید: ۲,۱۷۱,۵۰۰,۰۰۰ | قبل: ۲,۱۷۱,۵۰۰,۰۰۰ → جدید: ۲,۱۹۰,۱۰۰,۰۰۰ | قبل: ۲,۱۹۰,۱۰۰,۰۰۰ / جدید: ۲,۳۷۵,۴۰۰,۰۰۰ |
| آریزو ۸ اکسلنت (Z۸ Excellent) | قبل: ۲,۵۳۰,۱۰۰,۰۰۰ / جدید: ۲,۹۲۳,۶۰۰,۰۰۰ | قبل: ۲,۹۲۳,۶۰۰,۰۰۰ → جدید: ۲,۹۷۳,۰۰۰,۰۰۰ | قبل: ۲,۹۷۳,۰۰۰,۰۰۰ / جدید: ۳,۰۵۵,۶۰۰,۰۰۰ |
| فونیکس FX پرمیوم | قبل: ۲,۵۰۴,۱۰۰,۰۰۰ / جدید: ۲,۵۰۴,۲۰۰,۰۰۰ | — | قبل: ۲,۵۰۴,۱۰۰,۰۰۰ / جدید: ۲,۵۷۲,۷۰۰,۰۰۰ |
| فونیکس FX پرمیوم دو دیفرانسیل | قبل: ۲,۴۸۹,۷۰۰,۰۰۰ / جدید: ۲,۸۶۲,۸۰۰,۰۰۰ | — | قبل: ۲,۸۶۲,۸۰۰,۰۰۰ / جدید: ۲,۹۵۰,۱۰۰,۰۰۰ |
| تیگو ۷ پرو پریمیوم | — | — | قبل: ۲,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰ / جدید: ۲,۳۰۱,۰۰۰,۰۰۰ |
| تیگو ۷ پرو E پلاس (هیبرید) | قبل: ۲,۳۸۵,۰۰۰,۰۰۰ / جدید: ۲,۷۴۳,۳۰۰,۰۰۰ | — | قبل: ۲,۷۴۳,۳۰۰,۰۰۰ / جدید: ۳,۰۵۳,۴۰۰,۰۰۰ |
| تیگو ۸ پرو E پلاس (هیبرید) | قبل: ۳,۳۳۲,۱۰۰,۰۰۰ / جدید: ۳,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰ | — | قبل: ۳,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰ / جدید: ۳,۳۷۳,۳۰۰,۰۰۰ |
| اکستریم LX یا SX | قبل: ۲,۷۱۷,۹۰۰,۰۰۰ / جدید: ۳,۱۱۴,۸۰۰,۰۰۰ | — | قبل: ۳,۱۱۴,۸۰۰,۰۰۰ / جدید: ۳,۳۴۲,۴۰۰,۰۰۰ |
| اکستریم TXL یا TX | قبل: ۳,۶۷۳,۷۰۰,۰۰۰ / جدید: ۴,۰۴۷,۵۰۰,۰۰۰ | — | قبل: ۴,۰۴۷,۵۰۰,۰۰۰ / جدید: ۴,۲۵۹,۶۰۰,۰۰۰ |
| اکستریم VX یا QX | قبل: ۴,۵۴۲,۲۰۰,۰۰۰ / جدید: ۵,۱۱۵,۱۰۰,۰۰۰ | — | قبل: ۵,۱۱۵,۱۰۰,۰۰۰ / جدید: ۵,۱۶۴,۸۰۰,۰۰۰ |
افزایش قیمتهای پیاپی و ماهانه مدیرانخودرو در حالی ادامه دارد که هیچ تغییر محسوسی در کیفیت ساخت، خدمات پس از فروش یا بهروزرسانیهای فنی در محصولات دیده نمیشود. بسیاری از مشتریان گزارش دادهاند که همچنان با مشکلاتی چون کیفیت پایین متریال کابین، استهلاک زودهنگام قطعات مصرفی و کمبود قطعات یدکی مواجهاند.
با وجود آنکه برندهای زیرمجموعه مانند فونیکس سعی در ارائهی چهرهای لوکستر دارند، اما اختلاف قیمتی بالا با سطح فناوری موجود چندان توجیهپذیر نیست. بهویژه در بازار فعلی که رقابت با خودروهای وارداتی و حتی چینیهای مونتاژی دیگر شرکتها جدیتر شده است.
مدیرانخودرو شاید با انتشار لیست جدید، سود بیشتری از هر دستگاه خودرو کسب کند، اما در بلندمدت این سیاست تنها زمانی پایدار خواهد بود که کیفیت ساخت، خدمات، و سطح فناوری محصولاتش نیز رشد کند. در غیر این صورت، این افزایش قیمتها بیش از آنکه نشانهی پیشرفت باشد، نشانهی فاصله گرفتن از مشتریان است.
۵۸۳۲۲











