به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، هزینههای کمیسیون اپ استور اپل به ازای هر خرید دیجیتال تا ۳۰ درصد است. اما در برنامه جدید، این نرخ برای توسعه دهندگان مینی اپ که بیشتر اوقات عناوین بازیهای رایانشی و دیگر اپ هایی را میسازند که در دل یک اپلیکیشن بزرگتر میزبان ارائه میشوند، تا ۱۵ درصد کاهش مییابد. البته این کاهش نرخ در صورتی اجرا میشود که توسعه دهندگان از برخی فناوریهای اپل مانند روش آن برای اعلام محدوده سنی کاربر استفاده کنند.
مینی اپ ها در چین بسیار رایج هستند. در این کشور اپ های محبوبی از شرکتهایی مانند تنسنت هلدینگ و Alipay میزبان انبوهی از عناوین بازیهای رایانشی یا سرویسهای دیگر داخل اپ اصلی خود هستند. البته شرکتهای آمریکایی مانند اوپن ای آی، سازنده چت جی پی تی نیز ماه گذشته این روش را در پیش گرفته اند. این شرکت ماه گذشته اعلام کرد مینی اپ هایی در چت بات پرچمدار خود ارائه خواهد کرد.
براساس قوانین اپ استور، توسعه دهندگان مینی اپلیکیشنها برای فروش دیجیتال باید به طور مستقیم به اپل هزینه پرداخت میکنند. اینکه میزبان اپلیکیشن چه میزان سهمی دریافت میکند، موضوعی است که بین اپلیکیشن میزبان و مینیاَپ باقی میماند.
مرتبط کردن کارمزدهای پایینتر با استفاده از فناوری اعلام سن مجاز کاربران توسط اپل در حالی انجام میشود که سازنده آیفون با دولتهای ایالتی آمریکا و رقبای فناوری مانند متا پلتفرم درباره احراز سن در پلتفرمهای دیجیتال اختلاف نظر دارد.
چند ایالت آمریکا تصمیم به وضع قوانینی دارند که احراز هویت کاربران را الزامی میکند. از سوی دیگر متا نیز اعلام کرد به بهترین مکان برای احراز سن کاربران در سطح فروشگاههای اپلیکیشن است که توسط گوگل و اپل اداره میشوند.
اپل نیز استدلال میکند چنین قوانینی مستلزم تجاوز به حریم خصوصی کاربران بزرگسال است و روش جایگزینی را پیشنهاد کرده که به توسعهدهندگان برنامهها اجازه میدهد محدوده سنی اعلامشده توسط کاربران را بپذیرند، که البته در مورد کاربران جوانتر باید توسط یک بزرگسال تأیید شود.











