راهبرد جدید آموزش و پرورش در آزمون‌ها

الف پنج شنبه 29 آبان 1404 - 05:21
معاون وزیر آموزش و پرورش، تمرکز بر مهارت‌های سواد پایه از جمله خواندن، نوشتن و درک مطلب را هدف اصلی این دبیرخانه خواند و بر لزوم طراحی مسیری مشخص برای ارتقای کیفیت آموزش تاکید کرد.

به گزارش مهر، رضوان حکیم زاده شامگاه چهارشنبه در نشست اعضای دبیرخانه ملی آزمون‌های بین‌المللی تیمز و پرلز با موضوع ارتقای مهارت‌های سواد پایه در محل اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان بر اهمیت نقش این دبیرخانه در ارتقای کیفیت آموزشی کشور تأکید کرد و گفت: هدف اصلی ما از راه‌اندازی این دبیرخانه، تمرکز بر مهارت‌های سواد پایه، به‌ویژه مهارت‌های خواندن، نوشتن، درک مطلب و علوم و ریاضیات است.

وی با اشاره به جایگاه آزمون‌های بین‌المللی تیمز و پرلز در سنجش کیفیت نظام‌های آموزشی، خاطرنشان کرد: این آزمون‌ها نه‌تنها ابزاری برای ارزیابی عملکرد دانش‌آموزان در سطح بین‌المللی هستند، بلکه نشان‌دهنده نقاط قوت و ضعف نظام آموزشی ما محسوب می‌شوند.

معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه مهارت‌های زبانی پایه اساسی‌ترین عامل رشد انسان‌هاست، افزود: اگر دانش‌آموزان درک درستی از زبان و مهارت‌های زبانی نداشته باشند، در سایر حوزه‌های آموزشی از جمله ریاضی و علوم نیز با مشکل مواجه خواهند شد.

حکیم‌زاده با اشاره به ضرورت تدوین الگوهای عملیاتی و قابل اجرا در کلاس‌های درس، تصریح کرد: انتظار ما از دبیرخانه این است که مسیر مشخص و گام‌به‌گامی برای ارتقای مهارت‌های زبانی دانش‌آموزان، معلمان و والدین طراحی کند.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی و همکاری با نهادهای مرتبط مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نهاد. 

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.