به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن مؤمنی پیش از ظهر یکشنبه در نشست شورای ترافیک مازندران با تأکید بر ضرورت تشکیل این شورا در سطح شهرستانها اظهار کرد: شورای ترافیک باید به ریاست فرماندار و بهصورت منظم برگزار شود، چرا که بخش عمده مسائل ترافیکی در شهرستانها رخ میدهد و تصمیمگیریهای محلی اثر مستقیم بر امنیت جادهها دارد.
وی با بیان اینکه تنها ۵۰ درصد مصوبات شورای ترافیک شهرستانهای مازندران ابلاغ و اجرا شده است، افزود: این در حالی است که شورای ترافیک در شهرستانها بسیار مهم و در واقع خط مقدم مدیریت ترافیک محسوب میشود و انتظار میرود مصوبات این شورا با جدیت پیگیری شود.
جانشین فراجا تصریح کرد: مصوبات شورای ترافیک باید اثرگذار و عملیاتی باشندپ اجرای دقیق مصوبات باعث کاهش تصادفات، روانسازی تردد و ارتقای ایمنی میشود.
وی با اشاره به نقاط حادثهخیز کشور گفت: هماکنون ۴۷۶۰ نقطه حادثهخیز در راههای کشور شناسایی شده است و اولویتبندی برای ایمنسازی آنها انجام شده است. وی افزود: مناطق حادثهخیز استان مازندران نیز مشخص شده و برنامههای اصلاح و ایمنسازی در دستور کار قرار دارد.
سردار مؤمنی همچنین تأکید کرد: گشتهای پلیس راه در مناطق حادثهخیز باید افزایش یابدو آشکارسازی این نقاط که هزینه زیادی ندارد، باید بهصورت جدی در دستور کار قرار گیرد تا ایمنی جادهها ارتقا یابد و از وقوع حوادث جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه هماهنگی میان دستگاههای اجرایی، شهرداریها، فرمانداریها و پلیس برای اجرای مصوبات ترافیکی ضروری است، افزود: هرگونه تعلل در اجرای مصوبات میتواند مشکلات ترافیکی و وقوع حوادث را افزایش دهد و سلامت شهروندان را به خطر بیندازد.
سردار مؤمنی در پایان خاطرنشان کرد: شورای ترافیک شهرستانها نباید تنها یک تشریفات اداری باشد؛ بلکه باید مرکز تصمیمگیری عملیاتی، نظارت و اجرای مصوبات باشد تا امنیت و روانسازی ترافیک در جادهها بهطور واقعی محقق شود.












