به گزارش خبرآنلاین، رسانه صهیونیستی آی۲۴نیوز دیروز (دوشنبه) از پروژه سری رژیم صهیونیستی و امارات در طول جنگ غزه پرده برداشت و خبر داد که یک هیئت اسرائیلی از سوی وزارت حمل و نقل این رژیم طی روزهای گذشته برای پیگیری و پیشبرد مراحل انتهایی و راهاندازی قطار سریع السیر، وارد ابوظبی شدهاند.
بنا بر گزارش ایرنا به نقل از آی ۲۴ نیوز، این قطار که ابوظبی و حیفا را به هم متصل خواهد کرد، در طول جنگ به طور مخفیانه در حال ساخت بود و اکنون به مراحل پیشرفته آمادهسازی رسیده است.
بر اساس این گزارش، این قطار سریعالسیر، مسیر ریلی بین کشورهای حوزه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی را به هم متصل خواهد کرد.
در این گزارش آمده است که هیئت رژیم صهیونیستی در جلسه با اماراتیها در خصوص تقویت همکاریهای منطقهای نیز با آنها گفتوگو کرده است.
روزنامه «یدیعوت آحارانوت» در این زمینه گزارش داد که تمرکز این جلسه که ساعتها طول کشید، از سرگیری پروژهای به نام «راهآهن صلح» بود که قرار است کالاهای تجاری از هند به بندر ابوظبی ارسال شود و سپس از طریق مسیرهای زمینی با قطار سریعالسیر از طریق دبی، عربستان سعودی و اردن به بندر حیفا برسد و از آنجا با کشتی به اروپا و ایالات متحده منتقل شود.
علاوه بر این کالاها، گفته میشود قرار است کابلهای ارتباطی و خطوط انتقال انرژی نیز در مسیر این گذرگاه ایجاد شوند.
همچنین گزارش شده است که در ماههای اخیر فرانسه و ترکیه به آمریکاییها که بر این پروژه نظارت دارند، فشار آوردهاند تا راهآهن را به جای فلسطین اشغالی، از طریق سوریه و لبنان عبور دهند.
آی۲۴ نیوز نوشت، تاکنون کامیونهایی که از امارات متحده عربی خارج میشدند، از طریق «پل آلِنبی»، پلی که در اردن به نام پل ملک حسین شناخته میشود، به بندر حیفا میرسیدند. اما در این طرح رژیم صهیونیستی خواسته است که کامیونهای اماراتی بتوانند بدون طی کردن مراحل طولانی اداری، وارد فلسطین اشغالی شوند.
به گفته این رسانه، پروژه راهآهن صلح قرار است یک شبکه زیرساختی جامع ایجاد کند که هند، غرب آسیا و اتحادیه اروپا را از طریق راهآهن، خطوط کشتیرانی، کابلهای ارتباطی و خطوط لوله انرژی به هم متصل کند.
به گزارش ایرنا، کریدور اقتصادی هند - غرب آسیا - اروپا، معروف به «آیمک» (IMEC) که اسرائیلیها بر راهاندازی سریع آن اصرار دارد، یک پروژه ترانزیتی است که بخشی از طرح توافقنامه ابراهیم است و علاوه بر آورده اقتصادی عظیم، از منظر امنیتی آسیبپذیری رژیم صهیونیستی را کاهش میدهد.
با اجرایی شدن این کریدور، صهیونیستها به شکل راحتتری میتواند بر مسیر تجارت جهانی تاثیر گذاشته و با ایجاد وابستگی برای هند و اعراب آنان را در اقدامات سیاسی خود وادار به همراهی بیشتر کنند.
این پروژه به نوبه خود تاثیر به سزایی در کاهش اهمیت تنگههای راهبردی هرمز، باب المندب و دریای سرخ خواهد داشت و همچنین در شرایطی که ایران نقش مهمی را در روندهای جدید تجارت جهانی به واسطه راه ابریشم نوین و کریدور شمال جنوب ایفا میکند، این پروژه از اهمیت سایر کریدورها با نقش محوری ایران کاسته و سهم کشور ما را از این ابزار قدرت، کاهش میدهد.
315












