عصر ایران- هدف هر کمپانی این است که محصولی را به بازار عرضه کند که مردم شیفته و عاشقش شوند و تبدیل به یک موفقیت تجاری بزرگ شود و اکثر مردم داشتن آن محصول را برای خود لازم بدانند. هرچند، گاهی اوقات اتفاقی کاملا بر عکس برای آن محصول می افتد و پروژه محصول جدید به شکست می انجامد. در این مجال به نقل از سایت اسپرسو 3 مورد از این محصولات را مطرح می کنیم:

عینکی که قرار بود به شما این قابلیت را بدهد که فضای اطراف خود را اسکن کنید. و نیز به شما این امکان را بدهد که بتوانید متنی را از دیگر زبان ها بلافاصله به زبانی که می خواهید ترجمه کنید و نیز قابلیت های بسیاری دیگر هم داشت. همه چیز حاکی از این بود که با یک عینکی رو به رو هستیم که گویا از داخل فیلم های علمی تخیلی بیرون آمده است. اما قیمت 1500 دلاری آن و نیز عمر تنها 3 تا 5 ساعته باتری آن باعث شد که از نظر مصرف کنندگان این عینک بسیار گران باشد. گوگل بلافاصله پروژه عینک هایش را متوقف کرد و مصرف کنندگان هم ترجیح دادند که فن آوری های لازم خود را بر روی گوشی های خود داشته باشند و نه روی عینکشان.

فن آوری واقعیت مجازی تازه شروع به یافتن جای خود در بازار بازی های کامپیوتری کرده است، پس تعجبی ندارد که در سال 1995 دنیا و مصرف کنندگان مهیای پذیرش پسر مجازی نینتن دو نبودند البته گرافیک بسیار ضعیف این محصول هم مزید بر علت شده بود. به این ها قیمت تقریبا 180 دلاری آن را هم اضافه کنید. نینتندو توانست تنها 800 هزار عدد از این محصول را به فروش برساند. و این تبدیل به بدترین تجربه فروش کنسول بازی در کمپانی نینتن دو شد.

بین سال های 1960 تا 1990 اتفاقات عجیبی در دنیا افتاد یکی از این موارد عجیب مربوط به کمپانی تولید کننده خمیر دندان های کولگیت بود. این کمپانی تصمیم گرفت تا غذاهای یخ زده وارد بازار کند. البته کمپانی کولگیت چنین فعالیتی را در این سال ها همیشه انکار کرده است اما شواهدی غیر قابل رد کردن وجود دارد که در سال 1966 کمپانی کولگیت تلاش کرد تا وارد تجارت غذاهای نیمه آماده یخ زده شود. خب خرید غذا از یک کمپانی تولید کننده خمیر دندان گویا خیلی دهان مصرف کنندگان را آب نیانداخت. پس تعجبی ندارد که کولگیت همیشه از این کار خود شرمنده بوده است.