به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ؛ محمدحسین واحدیان اظهار کرد: طرح جامع ترافیک شهر شهرکرد شامل راهکارهای متعددی برای خروج از ترافیک آزاردهنده هسته مرکزی شهر است، یکی از راهحلهای اصلی مطرح شده در طرح، تعریف و تعریض معابری است که به عنوان شریانها یا کریدورهای حرکتی اصلی شمال به جنوب یا شرق به غرب شهر عمل میکنند.

تعریض بوعلیسینا برای بهبود ترافیک
وی افزود: خیابان بوعلی سینا که در حال تعریض است، یکی از محورهای کلیدی با تأثیر بالا بر جریان ترافیک شهری محسوب میشود.
تعریض خیابان فردوسی شمالی و تکمیل یاسر در دستور کار شهرداری
شهردار شهرکرد گفت: تعریض خیابان فردوسی شمالی به عنوان یکی دیگر از محورهای مهم در دستور کار قرار دارد، همچنین تکمیل خیابان یاسر به موازات خیابان کاشانی یکی از مسیرهای مؤثر در رفع گلوگاههای ترافیکی است.
تعریض بلوارهای انقلاب و رهبر؛ عقبنشینی معابر دیگر در انتظار اجرا
واحدیان ادامه داد: تکمیل باند تندرو بلوار انقلاب و در امتداد آن، بلوار رهبر از دیگر اقدامات مهم در این طرح است، علاوه بر موارد ذکر شده، معابر دیگری نیز برای تعریض نیازمند عقبنشینی هستند.
تمرکز شهرداری بر تعریض پنج محور اصلی شهرکرد
وی تصریح کرد: برنامهریزی شده است که تمرکز و انرژی بر تکمیل تعریض چهار تا پنج خیابان اصلی از جمله بوعلی سینا، فردوسی شمالی، ولیعصر جنوبی، بلوار رهبر و بلوار انقلاب از سال گذشته تا کنون معطوف شود.
املاک دولتی، چالش جدید پروژههای شهری
شهردار شهرکرد بیان کرد: هدف از این تمرکز، ایجاد پروژههایی است که تکمیل آنها به سرعت توسط مردم قابل مشاهده باشد، در جریان توافق با مالکان شخصی برای عقبنشینی، مشکلاتی در خصوص املاک متعلق به ادارات دولتی به وجود آمده است.
املاک دولتی مانع گشایش ترافیک
واحدیان عنوان کرد: توافق با ادارات دولتی برای عقبنشینی و آزادسازی معبر بسیار دشوار شده است، با وجود اینکه طبق قانون باید ملک خود را رایگان برای گشایش ترافیکی اهدا کنند.
مخالفت برخی ادارات؛ مانع تعریض معابر و کاهش ترافیک
وی تاکید کرد: برخی ادارات یا به طور کامل مخالفت میکنند یا در صورت موافقت، درخواست پرداخت هزینه ملک بر اساس قیمت کارشناسی شده را دارند، این همکاری نکردن از سوی برخی نهادهای دولتی موجب کند شدن روند تعریض معابر و ایجاد مشکل در گشایش گرههای ترافیکی شده است.
شهرداری و استانداری برای رفع گرههای ترافیکی همکاری میکنند
شهردار شهرکرد خاطرنشان کرد: جلساتی با استاندار و معاون عمرانی استاندار برگزار شده تا ادارات را برای اجرای عقبنشینیها و رفع گرههای ترافیکی متقاعد کنند، در گذشته، هنگام واگذاری زمین به ادارات، میزان زمین مورد نیاز برای مسیر خیابان کسر میشده است، اما اکنون در فرآیند آزادسازی با بی توجهی به این موضوع مواجه هستیم.
عقبنشینیها؛ تسهیل تردد و بهبود زیرساختهای شهری
واحدیان اضافه کرد: مواردی مانند کوچه ۴۴ خیابان شریعتی (کوچه آزمایشگاه المهدی) با تعامل دانشگاه علوم پزشکی، با عقبنشینی دو متری دیوار، علاوه بر زیباسازی، تردد را برای خدمات درمانی تسهیل کرد، عقبنشینی اداره برق در بلوار رهبر موجب شکلگیری باند کندرو شد که پس از زیرسازی، تأثیر زیادی بر تردد بین بنیاد شهید تا خیابان یادگار امام گذاشت.
پیشرفت پروژهها با همراهی دستگاههای دولتی
وی افزود: همکاری ادارات تأسیساتی در عقبنشینی تأثیر بسزایی در تسریع تعریض معابر و تسهیل رفت و آمد عمومی دارد، انتظار میرود در صورت همکاری دستگاههای دولتی، سرعت اجرای پروژههای تعریض معابر افزایش پیدا کند و مردم نیز با مشاهده همکاری دولت، همراهی بیشتری نشان دهند.
شهردار شهرکرد گفت: این موضوعات و مشکلات در حال پیگیری است و هدف نهایی، افزایش سرعت تعریض معابر و تسهیل عبور و مرور در شهر است












