به گزارش رکنا، پروانه فعالیت شرکت خدمات مسافرت هوایی دور پرواز (فلایتیو) به دلیل عدم انجام تعهدات ایجاد شده و عدم صدور بلیط مسافرین پس از واریز وجه توسط آنان و همچنین شکایات متعدد در سامانه حقوق مسافر ابه مدت یک ماه تعلیق گردید.
![]()
در روزهای اخیر تعدادی از مشتریان وبسایت فروش بلیط فلایتیو نسبت به عملکرد این شرکت اعتراض کردهاند. به گفته این افراد، پس از اتصال به درگاه پرداخت بانکی، مبلغ بلیط از حساب آنها کسر شده اما فرآیند خرید ناموفق اعلام شده است. برخی از این مسافران نیز اظهار داشتهاند که پس از تکرار مجدد خرید، بار دیگر مبالغی از حسابشان برداشت شده اما همچنان هیچ بلیطی صادر نشده است.
این در حالی است که طبق اعلام بانک و درگاه پرداخت، مبالغ واریزی به حساب مقصد منتقل شده و عملاً فلایتیو وجه را دریافت کرده اما بلیطی برای مشتریان صادر نکرده است.
مشتریان میگویند در پیگیریهای مکرر با واحد پشتیبانی فلایتیو، ابتدا اعلام شده که وجه طی چند روز عودت داده خواهد شد، اما با گذشت بیش از این مدت، بازگشت مبلغ انجام نشده است. در تماسهای بعدی نیز پشتیبانی این شرکت اعلام کرده که فرآیند عودت وجه حدود یک ماه زمان میبرد.
این مسئله موجب نارضایتی گسترده مسافران شده و اکنون انتظار میرود وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سایر نهادها و سازمانهای نظارتی نسبت به این موضوع شفافسازی کرده و ضمن پاسخگویی درباره عملکرد فلایتیو، نسبت به احقاق حقوق مردم اقدام کنند.