به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،این جلسه با هدف بررسی راهکارهای تقویت اطلاعرسانی اقتصادی، همافزایی میان دستگاهها و ارتقای نقش روابطعمومیها در انعکاس فعالیتها و ظرفیتهای استان برگزار شد.
در این نشست، موضوع تشکیل اتاق فکر اطلاعرسانی اقتصادی در استان به عنوان یک راهکار نوین برای برنامهریزی و هماهنگی اقدامات رسانهای و اطلاعرسانی میان دستگاههای اقتصادی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با اشاره به اهمیت اطلاعرسانی در حوزه اقتصادی گفت:اقتصاد موتور محرک کشور است و روابطعمومیها سوخترسان این موتور. با وجود مشکلات اقتصادی، اتفاقات مثبت بسیاری در استان و کشور رخ داده که نیازمند اطلاعرسانی دقیق و صحیح است.
وی با تأکید بر ضرورت روایتگری درست افزود:روایت صحیح از اقدامات اقتصادی باعث افزایش اعتماد عمومی و ترغیب مردم به مشارکت بیشتر میشود. مجیزگویی در اطلاعرسانی آفتی جدی است و به جای آن، روابطعمومیها باید مردم را به مطالبهگری منطقی تشویق کنند، حتی اگر این برای مدیران خطرناک باشد، زیرا مسیر خدمترسانی را بهینه میکند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان نیز با تأکید بر اهمیت امیدآفرینی در جامعه اظهار داشت:هماهنگی میان دستگاههای اقتصادی در فضای رسانهای، امکان معرفی ظرفیتهای استان و تقویت اعتماد عمومی را فراهم میکند و نقش روابطعمومیها در این زمینه بسیار کلیدی است.
مدیر روابطعمومی استانداری سمنان نیز به سه مؤلفه اصلی فعالیت روابطعمومیها اشاره کرد: کسب اعتماد عمومی، شناخت دقیق از وضعیت دستگاه و روایت درست اخبار و فعالیتها. وی افزود:احیای شورای اطلاعرسانی اقتصادی استان میتواند زمینه انتشار اخبار صحیح و مثبت را فراهم کرده و به بهبود حال عمومی جامعه کمک کند.در ادامه نشست، مدیران روابطعمومی دستگاههای تابعه وزارت اقتصاد و دارایی به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند. از جمله موضوعات مطرح شده میتوان به موارد زیر اشاره کرد:ضرورت نگاه تخصصی به نقش و کارکرد روابطعمومیها-کمبود نیرو و چندکاره بودن کارکنان-برگزاری برنامهها و اطلاعرسانی مشترک میان دستگاههای اقتصادی-برگزاری دورههای آموزشی تخصصی برای ارتقای مهارت کارکنان روابطعمومی-توجه بیشتر مدیران به جایگاه و اهمیت روابطعمومیها در فرآیندهای اطلاعرسانی.
در پایان جلسه مقرر شد ضمن ادامه برگزاری این نشستها، اقدامات لازم برای تشکیل اتاق فکر اطلاعرسانی اقتصادی استان با مشارکت تمامی دستگاههای اقتصادی پیگیری و اجرایی شود تا با هماهنگی و برنامهریزی مدون، اطلاعرسانی دقیق و جامع اقتصادی در سطح استان شکل گیرد و اعتماد عمومی بیش از پیش تقویت شود.
48











