متا عرضه عینک واقعیت ترکیبی جدید خود را تا سال 2027 عقب انداخت

دیجیاتو یکشنبه 16 آذر 1404 - 08:57
نسل جدید عینک‌های متا با نام رمز Phoenix طراحی شبیه به هدست اپل ویژن پرو خواهد داشت. The post متا عرضه عینک واقعیت ترکیبی جدید خود را تا سال 2027 عقب انداخت appeared first on دیجیاتو.

متا درحال توسعه نسل جدیدی از عینک‌های واقعیت ترکیبی با نام رمز Phoenix است و اکنون گفته شده که عرضه این محصول از نیمه دوم سال 2026 به نیمه اول سال 2027 موکول شده است.

براساس گزارشی که بیزنس اینسایدر منتشر کرده، این تأخیر درحالی رخ می‌دهد که متا همچنان یکی از اصلی‌ترین بازیگران بازار واقعیت مجازی و پوشیدنی‌های هوشمند محسوب می‌شود. غول فناوری درحال‌حاضر هدست‌‌های واقعیت مجازی سری Quest و همچنین عینک‌های هوشمند Ray-Ban را روانه بازار کرده است، اما محصول جدید که با نام رمز Phoenix شناخته می‌شود، از نظر طراحی و فرم ظاهری تفاوت‌های مهمی با محصولات قبلی متا دارد.

طبق اطلاعات منتشرشده، این عینک‌ها از نظر طراحی بیشتر شبیه هدست اپل ویژن پرو خواهند بود و منبع تغذیه آنها به‌صورت یک بسته جداگانه طراحی شده است.

دلیل تأخیر در عرضه عینک متا

بیزنس اینسایدر در گزارش خود به یادداشت‌های داخلی مدیران متا اشاره کرده که در آنها خبر تأخیر رسمی پروژه اعلام شده است. این تصمیم ظاهراً پس از جلساتی گرفته شده که در آنها «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، از تیم‌های داخلی این شرکت خواسته زمان بیشتری را صرف توسعه کنند تا هم پایداری تجاری پروژه تضمین شود و هم کیفیت نهایی محصول و تجربه کاربری به سطح بالاتری برسد.

عینک هوشمند متا Ray-Ban

«گابریل آئول» و «رایان کایرنز»، از مدیران ارشد حوزه متاورس در متا، در این یادداشت داخلی تأکید کرده‌اند که این تأخیر «فضای تنفس بسیار بیشتری در اختیار تیم قرار می‌دهد تا جزئیات [محصول] به درستی تنظیم شوند». این خبر در شرایطی منتشر شده که اخیراً در گزارشی گفته شده بود که متا قصد دارد بودجه بخش متاورس خود را تا 30 درصد کاهش دهد.

با توجه به رقابت فشرده‌ای که بین شرکت‌های اپل، گوگل و متا در بازار فناوری‌های واقعیت ترکیبی وجود دارد، به نظر می‌رسد که متا ترجیح داده به جای عرضه سریع یک محصول، تمرکز خود را روی توسعه دقیق‌تر سخت‌افزار و نرم‌افزار آن بگذارد. به تعویق افتادن پروژه Phoenix می‌تواند از یک سو نشانه احتیاط بیشتر متا باشد و از سوی دیگر نگرانی‌هایی را درباره آینده سرمایه‌گذاری‌های عظیم این شرکت در حوزه متاورس و محصولات پوشیدنی پیشرفته ایجاد کند.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.