شیائومی ۱۰۰۰ فروشگاه خود را در چین تعطیل می‌کند

دیجیاتو چهارشنبه 19 آذر 1404 - 17:42
دلیل این کار افزایش بهره‌وری شبکه فروش است. The post شیائومی ۱۰۰۰ فروشگاه خود را در چین تعطیل می‌کند appeared first on دیجیاتو.

شیائومی که سال‌ها به افتتاح پی‌درپی فروشگاه‌های فیزیکی معروف بود، حالا تصمیم گرفته است این رویه را ادامه ندهد. این غول چینی قصد دارد بیش از ۱۰۰۰ فروشگاه کم‌بازده و زیان‌آور خود را در سراسر چین تعطیل کند. هدف از این کار، حرکت از کمیت به سمت کیفیت و سودآوری است تا منابع شرکت برای بخش‌های پرسودتر مانند خودروهای برقی آزاد شود.

به گزارش گیزموچاینا، دلیل اصلی این کار شیائومی حذف نقاط ضررده و افزایش بهره‌وری شبکه فروش است. «وانگ شیائویان» (Wang Xiaoyan)، رئیس بخش چین شیائومی، می‌گوید فروشگاه‌هایی که قبل از ژانویه ۲۰۲۵ افتتاح شده‌اند، ارزیابی خواهند شد. آن دسته از فروشگاه‌هایی که همزمان کم‌بازده و ضررده باشند، در لیست سیاه تعطیلی قرار می‌گیرند. شیائومی تخمین می‌زند که با این کار، ضرر سالانه شرکای تجاری‌اش تا ۷۲.۴۶ میلیون یوان (۱۰ میلیون دلار) کاهش می‌یابد. این تصمیم نشان می‌دهد که شیائومی پایداری بلندمدت را به رشد هیجانی کوتاه‌مدت ترجیح داده است.

تعطیلی فروشگاه‌های شیائومی در چین

شیائومی برای تشویق نمایندگی‌ها به تعطیلی، متعهد شده است که هزینه تعدیل یک‌باره معادل ۲۷.۲۶ میلیون یوان (۳.۸ میلیون دلار) را تقبل کند. اما برای نمایندگی‌هایی که اصرار به ادامه فعالیت دارند، شرایط سخت‌تر می‌شود: از ژانویه ۲۰۲۶ مسئولیت تأمین نیروی انسانی و تمامی ریسک‌های عملیاتی کاملاً برعهده خود نمایندگی خواهد بود.

تعطیلی فروشگاه شیائومی

علاوه‌بر فروشگاه‌های موبایل، بخش فروش خودروهای برقی شیائومی نیز مشمول سیاست‌های جدید شده است. این شرکت ساختار بخش نیروی انسانی فروشگاه‌های EV را تغییر داده است؛ در این ساختار جدید با کاهش تعداد کارکنان، هزینه‌های سربار کم می‌شود و کارایی کلی افزایش می‌یابد.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.