به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حامد موسوی نسب، کارشناس رسانه و استاد دانشگاه، در گفتوگوی اختصاصی با ما، حذف چهرههای محبوب نسل زد از تلویزیون را یکی از دلایل اصلی انتقال مرجعیت محتوا به یوتیوب و مجریهای بلاگر عنوان کرد. او توضیح میدهد که رسانههای سنتی ایران سالهاست دیگر تلاشی برای جذب مخاطب جوان نمیکنند و تنها به حفظ مخاطبان وفادار خود اکتفا کردهاند. نتیجه این عقبماندگی، پررنگ شدن نقش شبکههای اجتماعی و بلاگرها در شکلدهی به ذائقه فرهنگی و رسانهای نسل جدید است.
او در بخشی از گفتگو اشاره کرد: «به نظر من تلویزیون سالهاست دیگر تلاشی برای دیده شده توسط بخش بزرگی از جامعه ایران نمیکند، صرفا تلاش دارد مخاطبان سنتی و احتمالا وفادار خودش را راضی نگه دارد. نسل زد که جای خودش را دارد. شما وقتی عملا هر چه چهره محبوب این نسل است از تلویزیون حذف میکنی و عملا ایدهای هم برای گفتمانی جدید و جایگزین نداری، مرجعیت محتوا به پلتفرمها و یا حتی آنچه امروز میبینیم به یوتیوب فارسی و مجری بلاگرهای تازه کار انتقال پیدا میکند.»
موسوی در بخشی نیز در پاسخ به این مسئله که در حالی که سلیقه نسل زد هر روز در فضای مجازی شکل میگیرد، چرا رسانه رسمی در سلیقهسازی فرهنگی عملاً غایب است گفت: « علت ساده است، چون تلویزیون ترجیح داد نمایندهی تفکر خاصی باقی بماند. این رسانه به جای اینکه "آینه" این نسل باشد، تبدیل به "دیوار" شد؛ دیواری که نسل جدید به راحتی با دور زدن آن به واسطهی تکنولوژی، دنیای خود را در جای دیگری ساخته و خواهد ساخت.»
برای مطالعه کامل این گفتوگو اینجا کلیک کنید.
۵۹۲۴۴












