عصر ایران - ویدیوهای تاریخی منتشر شده، یک اصلاح ساختاری رادیکال را در خودروی رنو دوفین نشان میدهد که توسط مخترع فرانسوی، «ژاک گرن»، با هدف افزایش ایمنی طراحی شده بود.
در این طرح خلاقانه، گرن سپر جلوی استاندارد خودرو را با چرخ که آزادنه امکان چرخش داشت جایگزین کرد.
این چرخ روی یک ساختار لولهای پیچیده (احتمالاً از جنس فولاد مولیبدن-کروم) نصب شده بود و قابلیت چرخش آزادانه داشت. هدف از این طراحی، انحراف خودرو در تصادفات با سرعت پایین بود. بر اساس نظریه این مخترع، در صورت برخورد جزئی، این چرخ دوار شوک ناشی از ضربه را جذب کرده و با غلتیدن روی مانع (مانند درخت یا خودروی دیگر)، ماشین را به جاده بازمیگرداند تا بدنه اصلی از آسیب در امان بماند.
ژاک گرن یکی از رویاپردازان عصر خود بود؛ او در دهه ۱۹۲۰ برای ساخت خودروهای آزمایشی با نیروی محرکه ملخی و هواپیماهای نوآورانه «واریوول» (Varivol) با دهانه بال متغیر شهرت داشت. این خودروی خاص که از طریق پلاک شناسایی شده است، در ژوئن ۱۹۵۹ در مجله خودرویی فرانسوی L'Automobile معرفی شد و تصاویر موجود نیز متعلق به همان دوران است.