نصرت آباد زاهدان پس از ۱۲ سال سفید پوش شد

خبرگزاری مهر شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 20:24
زاهدان - مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان از بارش برف در شهر نصرت‌آباد پس از ۱۲ سال خبر داد و گفت: ارتفاع برف در این منطقه به ۶ سانتی‌متر رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حیدری صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران از بارش برف در شهر نصرت‌آباد پس از ۱۲ سال خبر داد و گفت: ارتفاع برف در این منطقه به ۶ سانتی‌متر رسید.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: آخرین بارش برف در نصرت‌آباد به اسفندماه سال ۱۳۹۱ بازمی‌گردد و این ایستگاه هواشناسی پس از ۴۷۲۰ روز، بار دیگر بارش برف را ثبت کرده است.

وی با تأکید بر اهمیت این رخداد بیان کرد: نخستین بارش برف زمستانی، حتی اگر اندک باشد، در استان کویری و خشکسالی‌زده سیستان و بلوچستان بسیار ارزشمند و امیدبخش است.

نصرت آباد زاهدان پس از ۱۲ سال سفید پوش شد

حیدری ادامه داد: در شهر زاهدان نیز ارتفاع برف به ۵ سانتی‌متر رسید و این شهر پس از گذشت ۳۶۹ روز دوباره سفیدپوش شد. همچنین شهرستان سراوان با ثبت ۲ سانتی‌متر برف، پس از دو دهه شاهد بارش برف بود. علاوه بر این، گزارش‌هایی از بارش برف در ۱۵ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی گزارش شده که در مناطق گُشت، سیرکان و چاه‌زرد از توابع زاهدان و چگرد از توابع شهرستان خاش با ارتفاع ۱۲ سانتی متر نیز دریافت شده است.

مدیرکل هواشناسی استان در پایان گفت: از مجموع ۱۴ ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی در سطح استان، بارش باران گزارش شده که میزان آن در زابل ۰.۲ میلی‌متر، نصرت‌آباد ۵.۸ میلی‌متر و زاهدان ۱.۱ میلی‌متر به ثبت رسیده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.