به گزارش خبرنگار مهر، حجتالاسلام علی زاهددوست در خطبههای نماز جمعه خورموج با اشاره به آیه ۱۱۱ سوره توبه اظهار کرد: دنیا، بازار است و مردم در آن فروشنده و خریدار خداوند است.
وی اضافه کرد: متاعِ معامله، مال و جان و بهای معامله بهشت است. و اگر به خدا بفروشند، سراسر سود و اگر به دیگری بفروشند، یکسره خسارت است. در معامله با خدا، سود یقینی و قطعی است و بالاترین رستگاری تنها در سایهی معامله با خداست.
امام جمعه دشتی بیان کرد: امروز روز ولادت باسعادت حضرت اباعبدالله الحسین علیهالسلام و پاسدار است، پاسدار مجاهد فی سبیل الله است و همه عمرش وقف خدا و خدمت به خلق خداست.
وی تصریح کرد: پاسداری یک شکل نیست بلکه پذیرفتن یک رسالت شرعی است که با تاسی از اباعبدالله الحسین علیهالسلام جان و مال خود و خانواده را وقف پاسداری از اسلام، قرآن و ارزشهای اسلام و انقلاب کرده است.
زاهددوست ادامه داد: شهید سلیمانی ها، شهید سلامی ها،شهید حاجی زاده ها نماد پاسداران حقیقی بودند که همه عمر خود را صرف اسلام و انقلاب کردند.
امام جمعه دشتی بیان کرد: در همین فتنه اخیر آمریکایی اسرائیلی همه مردم ،مجاهدت و جان فشانی پاسداران و بسیجیان را در کنار جان برکفان امنیتی و انتظامی دیدند.
وی با تبریک میلاد حضرت اباالفضل العباس و روز جانباز و ولادت حضرت سید الساجدین و روز صحیفه سجادیه گفت: نماز جمعه این هفته ما به یاد و نام شهید سرافراز شهید محمود بیرمی است. اهل روستای چاووشی است که در ۶ بهمن ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ به فیض عظیم شهادت نائل شد.
وی با بیان اینکه توطئه آمریکایی صهیونیستی نه اعتراض و حتی نه اغتشاش بود بلکه یک جنگ تمام عیار تروریستی بود افزود: برآورد کارشناسان این است که امروز جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران ، زیر فشار سنگین ظالمان جهانی بالاترین نرخ تابآوری را ثبت کردهاند.
زاهددوست با بیان اینکه این حجم از فشار تمامعیار تقریباً بیسابقه است گفت: اولین هدف ایجاد قحطی بود: برگشت ارز و واردات برخی کالاهای اساسی دچار مشکل شد. به نحوی که سرپلهای جاسوسی در تبادل پیامهای خود با مراکز آمریکایی و اسرائیلی وعده یک «قحطی بزرگ» در دی ماه را داده بودند.
وی بیان کرد: در همین اغتشاشات یکی از اهداف اصلی اغتشاشگران انبارهای بزرگ فروشگاههای زنجیرهای بود. از سوی دیگر طراحان اغتشاشات یکی از مراحل اغتشاش را در شکلدادن اعتصاب کامیونداران و حمله به آنها دیده بودند تا بدینوسیله حتی امکان توزیع کالاهای ترخیصشده را هم از بین ببرند.
امام جمعه دشتی خاطرنشان کرد: دشمن از سه ابزار اغوا و فریب نوجوانان کم سن و سال، ارعاب و اقدامات تروریستی داعش گونه و تطمیع و وعده و وعید و پول پاشی استفاده کرد، به حدی امیدوار بود که حتی در یکی از کشورهای همسایه برای حکومت خیالی خود قانون اساسی هم نوشتند.
وی ادامه داد: الحمدلله خداوند دشمنان ما را از احمق ها قرار داد، مردم ما رهبر ما و حکومت ما نشناخته است. آنها شرایط کشور ما را با خود مقایسه می کند. در ۱۱ سپتامبر رئیسجمهور وقت آمریکا ۲۴ ساعت در هواپیما بود و جرأت نشستن روی زمین نداشت. اما در جنگ ۱۲ روزه و فتنه اخیر حضور مقتدرانه رهبری در میدان موجب دلگرمی بود.
زاهددوست با بیان اینکه حضور رئیسجمهور، روسای قوا و مسئولان در صحنه قابل تحسین بود تصریح کرد: با تدبیر و هدایت رهبر عزیز انقلاب و با هوشیاری و بصیرت و اتحاد مقدس ملت در این توطئه هم ملت ایران پیروز شد و این پیروزی باید با قدرت، روایتسازی شود.
وی ادامه داد: دشمن به خوبی متوجه شده است تدبیر دست چه کسی است و از کجا ضربه اصلی به آنها وارد میشود. افقها و سیاستگذاریهای کلان نظام، دشمنان را به وحشت انداخته است و لذا از دیر باز لطمه به جایگاه ولایت و رهبری جزء آمال و آرزوهای آنها بوده است.
امام جمعه دشتی خاطرنشان کرد: یاوه گویی جدید در تهدید رهبر عزیزتر از جان ملت ایران نشانه اوج خشم او از شکست در دو جنگ پیاپی بود که البته بحمدلله همه مردم قدرشناس با هر تفکر سیاسی، شیعه و سنی جان فدایی خود را اعلام کردند.
وی افزود: ملت ایران و امت اسلام رهبر حکیم و بصیر و عزیز انقلاب را جان خود می دانند و قطعا اگر کوچکترین اقدام و تعرضی علیه جان ملت صورت بگیرد. مسبب آن همه منافع آنها در منطقه را به آتش خواهند کشید.












