کاهش حقوق ورودی خودروهای وارداتی به 4‌درصد

دنیای اقتصاد شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 20:38
خانه ملت: سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه‌۱۴۰۵ از‌ تصمیم مجلس برای کاهش حقوق ورودی خودروهای وارداتی با سوخت پاک، کم‌‌‌‌‌‌مصرف و حمل‌ونقل عمومی خبر داد که پیشنهاد ۱۴۵‌درصدی دولت برای آن را به چهار‌درصد کاهش داده‌است.

مجتبی یوسفی، در تشریح نشست مصوبات صبح روز چهارشنبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ‌سال‌۱۴۰۵ با تاکید بر ضرورت ایجاد رقابت در بخش خودرو، گفت: پیشنهاد دولت برای حقوق ورودی شامل «حقوق گمرکی و سود بازرگانی در حوزه واردات خودرو تا ۱۴۵‌درصد» پیش‌بینی شده‌بود که نمایندگان با توجه به اهمیت و دغدغه مردم برای تسهیل واردات خودرو به‌ویژه خودروهای کم‌‌‌‌‌‌مصرف، با سوخت پاک و خودروهای بخش حمل‌ونقل عمومی و همچنین به‌منظور ایجاد رقابت در بازار داخلی، حقوق ورودی برای همه خودروهای وارداتی را چهار‌درصد درنظرگرفتند.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای‌اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: طی تفاهمی که با دولت صورت‌گرفت، مقرر شد دولت سود بازرگانی برای سال‌آینده را به‌نحوی تعیین کند که اجازه واردات خودرو و تسهیل آن به‌ویژه در حوزه خودروهایی با مصرف کمتر و سوخت پاک یا بخش حمل‌ونقل عمومی داده‌شود. وی در ادامه با بیان اینکه انتظار داریم اشکالی که امسال به‌وجود آمد و منجر به تاخیر تهیه آیین‌نامه واردات خودرو شد، در سال‌آینده تکرار نشود، گفت: به‌‌‌‌‌‌رغم مصوبه مجلس در سال‌۱۴۰۴ که دو‌میلیارد یورو برای این کار اختصاص یافت تا رقابت ایجاد شود، متاسفانه آیین‌نامه مذکور در آذرماه توسط دولت تهیه و باعث شد واردات خودرو بر اساس قانون مجلس انجام نشود. 

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.