۱۰ هزار روستانشین دشتیاری و چابهاری به آب پایدار دست می یابند

خبرگزاری مهر شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 20:40
چابهار - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: شهر ساحلی بریس و هفت روستای شهرستان دشتیاری با جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر تا پایان سال به شبکه آب متصل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد سرگلزایی گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه خط انتقال پسابندر به شهر بریس و هفت روستای مسیر به بیش از ۹۰ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با تکمیل طرح آبرسانی که شامل اجرای خطوط انتقال، احداث مخازن ذخیره آب و ایستگاه‌های پمپاژ می‌شود، ۱۰ هزار نفر از جمعیت فعلی و در افق طرح ۱۵ هزار نفر از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد و شهر بریس به همراه روستاهای تابعه از مدار آبرسانی سیار خارج می‌شود.

وی در ادامه به سایر اقدامات در دست اجرا برای تأمین زیرساخت‌های لازم اشاره کرد و گفت: احداث ایستگاه پمپاژ اضطراری نیز با خرید و نصب پمپ‌ها، شیرآلات و تجهیزات مورد نیاز در دستور کار قرار دارد.

سرگلزایی همچنین تصریح کرد: این پروژه بخشی از برنامه‌های آبرسانی زیرمجموعه سد پیشین است و با تکمیل خطوط انتقال اصلی جدید، خدمات آبرسانی به روستاهای منطقه به شکل محسوسی ارتقا خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی از این اقدامات، تأمین پایدار آب شرب برای روستاهای منطقه ریمدان و سنگان در شهرستان دشتیاری است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.