منفی شدن بورس‌های آمریکا به دلیل تشدید نگرانی‌ از ویروس کرونا

تابناک پنج شنبه 12 تیر 1399 - 20:08
اخبار حاکی از گسترش ویروس کرونا در چین و تائید ابتلای چند نفر در آمریکا، بورس‌های آمریکایی را در معاملات شب گذشته قرمزپوش کرد.

به گزارش فارس، به نقل از اسپوتنیک، زمانی که چند ساعت پیش بورس نیویورک بسته شد، شاخص‌های سهام در این کشور بیشترین افت ارزش از ماه اکتبر تا کنون را تجربه کردند که دلیل آن نگرانی‌ها نسبت به تاثیرات اقتصادی شیوع ویروس کرونا در چین و برخی دیگر از کشورها بود.

شاخص داوجونز صنعتی 1.6 درصد منفی شد و S&P500 نیز 1.6 درصد دیگر از ارزش خود را از دست داد، شاخص نزدک بورس نیویورک هم 2.1 درصد منفی شد.

الک یانگ، مدیر اجرایی مؤسسه راسل، می‌گوید: چین بزرگترین پیشران رشد اقتصاد جهانی است و بنابراین این شیوع در بدترین جا اتفاق افتاده است.

وی تاکید کرد:‌ بازارها از بی‌ثباتی نفرت دارند و ویروس کرونا یک بی‌ثباتی و عدم اطمینان کامل است، چرا که هیچ کسی نمی‌داند تاثیر شیوع آن بر اقتصاد جهانی چقدر بد خواهد بود.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، برخی از شرکت‌هایی که بیشترین افت ارزش را در معاملات شب گذشته بورس آمریکا تجربه کردند، شرکت‌های مسافرتی نظیری کارنیوال،‌ ماریوت و اکسپدیا بودند.  

شرکت‌های هواپیمای نظیر دلتا و یونایتد نیز شاهد افت چند درصدی قیمت سهام خود بوده‌اند. 

در بخش صنعتی نیز شرکت‌های ساختمانی و معدنی  به دلیل چشم انداز کاهش تقاضا از سوی چین منفی شدند.

به جز چین، رسیدن این ویروس به حدود 10 کشور دیگر از جمله آمریکا، فرانسه و ژاپن نیز تأیید شده و تا کنون ابتلای دو نفر به این ویروس در آمریکا از سوی مقامات این کشور تأیید شده است.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.