نجات کوهنورد زن ۴۳ ساله در کوه‌های سنگور کشار هرمزگان

خبرگزاری مهر شنبه 09 اسفند 1404 - 10:05
بندرعباس- سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی هرمزگان از امدادرسانی و نجات کوهنورد زن۴۳ ساله طی عملیات مشترک با هلال احمر در کوه‌های سنگور روستای کشار شهرستان بندرخمیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر،یاسر خوانچه مهر در تشریح این خبر اظهار کرد: مقارن ساعت ۱۲:۴۲ دقیقه هفتم اسفندماه جاری مبنی بر اعلام سقوط در دره کوه‌های سنگور روستای کشار، آمبولانس پایگاه کشار و همزمان تیم امداد و نجات هلال احمر به محل فوریت اعزام شدند.

وی افزود: پس از عملیات نفس گیر، مصدوم توسط تیم هلال احمر به حاشیه جاده منتقل، بررسی و پایش مصدوم انجام شد، مصدوم خانمی ۴۳ ساله از ناحیه مچ پای راست دچار شکستگی شده بود، که پس از تحویل توسط کارشناسان اورژانس، فیکس اندامها و ستون فقرات، دریافت خدمات درمانی اولیه، جهت بررسی تخصصی تر به بیمارستان شهید محمدی منتقل شد.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی هرمزگان با توجه به افزایش موارد حوادث کوهنوردی در مناطق کوهستانی استان تأکید کرد: کوهنوردان باید پیش از صعود، آمادگی جسمانی خود را ارزیابی کنند و از شرایط جوی پیش از حرکت مطلع شوند. همچنین، ضروری است که تجهیزات ایمنی شامل کفش مناسب، طناب، چراغ‌قوه، و آب کافی به همراه داشته، ضمنا حرکت گروهی و منظم، اعلام مسیر به خانواده یا نیروهای امدادی، و پرهیز از نزدیک شدن به پرتگاه‌ها نیز از دیگر نکات مورد تأکید سرپرست اورژانس بود.

وی همچنین اهمیت آشنایی با مهارت‌های کمک‌های اولیه در مواقع اضطراری را از موارد مهم بیان کرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.