به گزارش ایرنا، سیدرضا محمدی روز پنجشنبه به همراه رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی کامیون داران استان قزوین در بازدید از خبرگزاری ایرنا افزود: حمل و نقل در استان قزوین با توجه به موقعیت سوق الجیشی استان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و همواره نقش موثری در چرخه اقتصادی استان و کشور ایفا می کند.
وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت حمل و نقل، امروزه مشکل اصلی ما در حوزه جذب سرمایه گذاری به این عرصه و نوسازی ناوگان حمل و نقل است که اگر به این مهم توجه نشود حمل و نقل با مشکل مواجه خواهد شد.
محمدی با اشاره به ظرفیت حمل و نقل وانت بار در استان، ادامه داد: حدود ۱۵ هزار دستگاه وانت بار در استان قزوین فعالیت دارند که تعداد آنها از کلیه ناوگان حمل و نقل استان بیشتر است ولی متاسفانه این وانت بارها تا سال گذشته از یک تشکل قانونی و ویژه برای پیگیری مشکلات و مطالبات خود محروم بودند.
وی با اشاره به مشکلات وانت داران، گفت: در کل کشور ۲ میلیون دستگاه وانت بار فعال هستند که در حوزه حمل و نقل شخصی، سازمانی، عمومی، درون و برون شهری، امداد و ... فعالیت دارند و با مشکلات مختلفی در حوزه صدور بارنامه، بیمه، حمل و نقل درون و برون شهری، محلهای استقرار و ... مواجه هستند.
محمدی گفت: ساماندهی وانت داران و رفع مشکلات موجود نیازمند یک کار فراسازمانی است که باید هماهنگی لازم میان دستگاه ها و متولیان این حوزه صورت گیرد.
رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی کامیون داران استان قزوین نیز در این بازدید گفت: قزوین ید طولایی در حمل و نقل دارد و باید راهکارهایی برای حل مشکلات فعالان این بخش اندیشیده شود.
سیدجلال موسوی گفت: بخش حمل و نقل، هشت درصد تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده است و رانندگان چرخه اقتصاد کشور را به حرکت در می آورند.
وی اضافه کرد: با توجه به این موضوع درخواست می شود نسبت به تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین اقلام اساسی و مورد نیاز فعالان این بخش اقدام شود و کارخانجات نسبت به اجرای قانون اخذ ماشین از پایانه حمل و نقل استان ملزم باشند.