۸۶ درصد شالیزارهای محمودآباد مکانیزه نشاکاری می‌شود

خبرآنلاین یکشنبه 06 اردیبهشت 1405 - 10:39
فرماندار محمودآباد با تأکید بر پایان دوران کشت سنتی و جایگزینی آن با روش‌های مکانیزه و علمی، از پیشرفت ۸۶ درصدی عملیات نشاء در سطح شالیزارهای این شهرستان خبر داد. ‎

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، مهدی قاسمی اظهار داشت: این شهرستان به عنوان یکی از قطب‌های تولید برنج در منطقه، گام‌های بلندی در جهت نوسازی ساختار کشاورزی خود برداشته است. وی با بیان اینکه تولید برنج به روش سنتی دیگر توجیه اقتصادی ندارد، بر لزوم تغییر الگوی کشت تأکید کرد. 

قاسمی افزود: با بهره‌گیری از روش‌های علمی و کارشناسی، نه تنها هزینه‌های تولید به شدت کاهش می‌یابد، بلکه با افزایش بهره‌وری و محصول، توسعه اقتصادی کشاورزان محقق خواهد شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد اضافه کرد: کشت مکانیزه تنها یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت برای بقای بخش کشاورزی است. این روش علاوه بر افزایش تولید، نقش بسزایی در کاهش مصرف آب ایفا می‌کند که با توجه به محدودیت‌های منابع آبی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بر اساس آمارهای ارائه شده، شهرستان محمودآباد دارای ۱۸ هزار و ۴۵ هکتار زمین شالی‌کاری بوده که تاکنون ۶۰ درصد از این مساحت تحت پوشش عملیات نشاء قرار گرفته است و با توجه به وجود هزار دستگاه نشاءکار در سطح شهرستان، پیش‌بینی می‌شود که با سرعت بخشیدن به فرآیند کشت، ۸۶ درصد از کل سطح زیرکشت امسال به صورت مکانیزه نشاءکاری شود.

قاسمی گفت: این تحول در شیوه کشت، نشان‌دهنده رویکرد نوآورانه مدیران شهرستان محمودآباد در راستای توسعه پایدار است. امید می‌رود اجرای گسترده این روش‌ها، منجر به بهبود وضعیت معیشتی کشاورزان و افزایش درآمدهای آنان در فصل زراعی پیش‌رو گردد.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.