آغاز کشت عدس در شهرستان ورزقان

خبرگزاری مهر دوشنبه 21 اردیبهشت 1405 - 09:34
ورزقان- مدیر جهاد کشاورزی ورزقان گفت: این شهرستان با تولید ۱۰ درصد عدس کشور و ۷۰ درصد عدس آذربایجان شرقی مقام نخست تولید این محصول را در استان به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیدعلی جلالی روز دوشنبه در خصوص افزایش تولید این محصول گفت: هشت تُن بذر اصلاح شده در بین عدسکاران توزیع شده و طبق برنامه قرار است امسال ۷۰۰ هکتار به صورت مکانیزه در سطح زیر کشت شهرستان کشت شود.

مدیر جهادکشاورزی ورزقان ادامه داد: ۹۰ درصد بذر استفاده در شهرستان بومی است ولی با تلاش کارشناسان جهاد کشاورزی رقم‌های اصلاح شده برای بالا بردن بازده تولید در دستور کار است.

فریبا عزتی کارشناس زراعت جهاد کشاورزی ورزقان هم گفت: در چند سال اخیر بذرهای اصلاح شده مختلف در شهرستان توزیع کردیم که خوشبختانه در افزایش تولید عملکرد بهتری داشتند.

رحیم کوهی رئیس بخش تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ورزقان در خصوص نبود روند رشد تولید عدس و مشکلات عدسکاران این شهرستان گفت: متاسفانه برداشت دستی، کوچک بودن اراضی، معدنی بودن شهرستان و رغبت اشتغال جوانان در معادن، نبود خرید تضمینی، وجود دلالان در خرید از مهمترین شاخص‌های رشد نداشتن تولید این محصول در شهر

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.