
به گزارش گروه مسکن و شهرسازی خبرگزاری صداوسیما ، یازدهمین جلسه پایش فرآیند اسکان و بازسازی مسکن به میزبانی معاونت مسکن و ساختمان برگزار شد و در آن آخرین وضعیت پرداخت وام ودیعه اسکان جنگ تحمیلی سوم بررسی شد.
بر اساس گزارش شبکه بانکی، از میان حدود ۱۹۱۰ متقاضی تأیید شده، بیش از ۱۸۱۰ نفر وام خود را دریافت کردهاند.
میزان تسهیلات پرداختشده تاکنون از مرز هزار و ۲۱ میلیارد تومان گذشته و روند پرداخت همچنان ادامه دارد.
در مقابل، ۱۷۱ متقاضی هنوز برای دریافت وام به بانک مراجعه نکردهاند و ۸۵ نفر نیز در مرحله تشکیل پرونده هستند.
مسئولان اعلام کردند که پس از تکمیل مدارک، وام ظرف سه روز کاری پرداخت میشود.
در این نشست، طاهرخانی معاون مسکن و ساختمان بر آغاز فرآیند بازسازی واحدهای آسیبدیده تأکید کرد و خواستار تسریع در تهیه نقشهها و صدور پروانههای ساختمانی شد.
طاهرخانی تاکید کرد که سازمانهای نظام مهندسی استانها باید موضوع نقشهها را با جدیت پیگیری کنند تا عملیات بازسازی بلافاصله پس از ابلاغ اعتبارات آغاز شود.
وی همچنین از امکان افتتاح حدود ۴۰ هزار واحد مسکن ملی تا پایان خرداد خبر داد. او اعلام کرد که منابع مربوط به آمادهسازی زیرساختها تخصیص یافته و استانها باید طرح های با پیشرفت بالا را در اولویت استفاده از این اعتبارات قرار دهند.
معاون مسکن و ساختمان افزود: برای خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی نیز اعتبارات جدیدی بهعنوان جایگزین آورده متقاضیان ابلاغ خواهد شد.
وی تاکید کرد:هیچ واحد تکمیلشدهای نباید بدون تأمین زیرساخت رها شود و همه استانها موظفاند از منابع اختصاصیافته قبلی و جدید برای تکمیل خدمات زیرساختی استفاده کنند.