هشدار هواشناسی برای خراسان جنوبی؛ وزش باد شدید تا دوشنبه ادامه دارد

خبرگزاری مهر پنج شنبه 24 اردیبهشت 1405 - 11:40
بیرجند- کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی گفت: وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک تا دوشنبه در استان ادامه دارد.

سمیه لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان جنوبی بیان کرد: با تقویت سامانه کم فشار سطح زمین و عبور امواج با دامنه کوتاه، از عصر چهارشنبه تا صبح دوشنبه وزش باد نسبتاً شدید و گردوخاک (نقاط مستعد احتمال طوفان گردوخاک)، در برخی نقاط کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: خوسف، عشق آباد، طبس، نهبندان، بشرویه، سرایان، فردوس، قائنات، حاجی آباد زیرکوه، اسدیه، سر بیشه و بیرجند مناطق تحت تاثیر این سامانه هستند.

لطفی از احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله احتمال شکستن درختان آسیب پذیر، خطر سقوط اجسام خبر داد و گفت: کاهش دید افقی، داربست ها، بنرها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، کاهش کیفیت هوا نیز دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: احتمال اختلال در تردد جاده‌ای به‌ویژه در محورهای کویری و برون شهری و احتمال اختلال در استحکام سازه و سقف های موقت و پوشش گلخانه ها وجود دارد.

لطفی خواستار اطمینان از استحکام سازه و سقف های موقت، پوشش گلخانه ها، گذاشتن قیم کنار نهال های جوان و درختان آسیب پذیر شد و گفت: احتیاط در ترددها به‌ویژه بین شهری، عدم حضور بیماران تنفسی، افراد سالمند و کودکان در فضای باز در ساعات آلودگی از دیگر توصیه‌های هواشناسی است.

وی ادامه داد: همچنین خواستاریم از توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده، کهنسال و ساختمان های نیمه کاره و سفرهای غیر ضروری خودداری شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.