اقتصادنیوز:ملیکردن کانال سوئز توسط جمال عبدالناصر، یک تصمیم حاکمیتی و مستقل بود. اما «ملیسازی عملی» تنگه هرمز توسط ایران، در اصل نتیجه و محصول حماقت خود ما بود.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، دنیل دیپاتریس عضو موسسه دیفنس پریوریتیز نوشت:
بحران تنگه هرمز از «لحظهٔ سوئز» هم بدتر است، زیرا این تصمیمِ خودِ آمریکا برای رفتن به جنگ بود که ایران را واداشت از این گلوگاه راهبردی بهعنوان اصلیترین اهرم فشار خود استفاده کند.
او افزود: اگر این اتفاق نمیافتاد، هیچیک از آنچه امروز شاهدش هستیم رخ نمیداد.
دیپاتریس ادامه داد: ملیکردن کانال سوئز توسط جمال عبدالناصر، یک تصمیم حاکمیتی و مستقل بود. اما «ملیسازی عملی» تنگه هرمز توسط ایران، در اصل نتیجه و محصول حماقت خود ما بود.
منبع خبر "
اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.