تهران لرزه‌خیزترین استان کشور در هفته سوم اردیبهشت شد

الف دوشنبه 28 اردیبهشت 1405 - 11:07
در ۱۹ تا ۲۵ اردیبهشت ماه ۹۳ زلزله در کشور رخ داده که ۲۷ عدد از این زلزله ها در استان تهران بوده است.

به گزارش تسنیم، طبق آخرین گزارش مؤسسه ژئوفیزیک، از مجموع 93 زمین‌لرزه به ثبت رسیده در کشور در فاصله زمانی هفته سوم اردیبهشت ماه (19 تا 25 اردیبهشت‌ماه)، 76 زلزله کوچکتر از سه ریشتر، 13 زلزله در محدوده بزرگی 3 تا 4 ریشتر، 3 زلزله در مقیاس 4 تا 5 ریشتر قدرت داشته‌اند و در محدوده 5 تا 6 ریشتر یک زمین‌لرزه‌ ثبت شده است.

در هفته سوم اردیبهشت‌ماه، پردیس در استان تهران با 24 زمین‌لرزه ثبت شده، عنوان لرزه‌خیزترین منطقه کشور را به خود اختصاص داده است.

شدیدترین زلزله در این مدت، در بردسیر استان کرمان، ساعت 11:17 و در تاریخ 24 اردیبهشت ماه 1405 و با بزرگی 5 ریشتر رخ داده است.

بررسی وضعیت زمین‌لرزه‌های رخ داده در روزهای 19 تا 25 اردیبهشت ماه نشان می‌دهد استان‌ تهران با 27 زمین‌لرزه و استان‌ یزد با 13 زمین‌لرزه و خوزستان با 9 زمین‌لرزه بالاترین آمار زلزله ثبت‌شده را داشته‌اند.

طی این مدت، در استان کرمان 8 زمین‌لرزه، خراسان شمالی و خراسان رضوی 6 زمین‌لرزه به ثبت رسیده است.

در استان‌های همدان، مرکزی، گیلان، گلستان، قزوین، قم، اردبیل، البرز، بوشهر، زنجان و سیستان و بلوچستان طی این هفته زمین‌لرزه‌ای رخ نداده است.

بر اساس آمار شبکه‌های لرزه‌نگاری کشوری، استان تهران، پایتخت کشور در هفته گذشته 27 بار لرزید.

 

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.