سپاهان بر بام هندبال زنان ایران ایستاد

ایرنا یکشنبه 03 خرداد 1405 - 23:46
اصفهان- ایرنا- پرونده بیست و یکمین دوره لیگ برتر هندبال زنان باشگاه‌های ایران با قهرمانی تیم سپاهان اصفهان، مقام دومی سنگ آهن بافق و ایستادن نفت‌ و گاز گچساران بر سکوی سوم در ایستگاه پایانی به میزبانی نصف‌جهان بسته شد.

به گزارش ایرنا، هفته چهاردهم و پایانی رقابت‌های لیگ برتر هندبال زنان، عصر جمعه به میزبانی متمرکز اصفهان برگزار شد که در حساس‌ترین دیدار، تیم سپاهان اصفهان موفق شد با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ از سد استقلال تهران عبور کرده و جام قهرمانی را در خانه حفظ کند.

سپاهانی‌ها که به خوبی حساسیت‌های این مسابقه را درک کرده‌ بودند از همان دقایق ابتدایی نیمه نخست، نسبت به حریف آبی‌پوش، دست بالاتر را در زمین داشتند و نیمه اول را با اختلافی هفت گله، به سود خود به پایان بردند.

در نیمه دوم نیز علی رغم‌ تلاش‌های استقلالی‌ها، این طلایی‌پوشان نصف جهان بودند که با تکیه بر تجربه مهره‌های کلیدی خود برتری را حفظ کردند و در نهایت با نتیجه ۲۵-۱۹ برنده بازی شدند.

بر این اساس سپاهان در پایان هفته چهاردهم، همانند سنگ آهن بافق، ۲۶ امتیازی شد و به علت عملکرد بهتر در بازی‌ رو در رو مقابل این تیم، صدر جدول و عنوان قهرمانی بیست و یکمین دوره لیگ برتر هندبال بانوان را تصاحب کرد.

سپاهان بر بام هندبال زنان ایران ایستاد

اقتدار سپاهان در مسیر قهرمانی

شاگردان فاطمه محمدخانی در حالی پای به این دیدار گذاشتند که با توجه به پیروزی روز گذشته سنگ‌آهن بافق مقابل آذرخش هرمزگان و رسیدن این تیم به امتیاز ۲۶، تحت فشار مضاعفی برای کسب پیروزی بودند. با این حال، طلایی‌پوشان اصفهانی با ارائه یک بازی حساب‌شده و تکیه بر دفاع منسجم، از همان ابتدا برتری خود را بر حریف تهرانی دیکته کردند و در نهایت با شایستگی بر سکوی نخست ایستادند.

این قهرمانی در حالی به دست آمد که لیگ امسال تحت تأثیر شرایط خاص کشور و وقفه ۲ ماهه ناشی از جنگ تحمیلی سوم، با چالش‌های لجستیکی و مصدومیت بازیکنان کلیدی همراه بود، اما نماینده اصفهان توانست ثبات خود را تا روز پایانی حفظ کند.

نفت و گاز گچساران بر سکوی سوم

در دیگر دیدار مهم روز پایانی که برای تعیین جایگاه سوم جدول حائز اهمیت بود، تیم نفت و گاز گچساران به مصاف نامی‌نو اصفهان رفت. این مسابقه در نهایت با برتری ۳۰ بر ۲۵ به سود گچسارانی‌ها خاتمه یافت.

نیمه نخست این دیدار با برتری ۱۴ بر ۱۱ گچساران به پایان رسید و در نیمه دوم با وجود تلاش نامی‌نو برای جبران نتیجه در حضور تماشاگران اصفهانی، مدیریت بازی و دقت در ضربات آخر توسط بازیکنان نفت و گاز، مانع از بازگشت میزبان شد تا نماینده گچساران با کسب این پیروزی ارزشمند، مقام سوم لیگ برتر را از آن خود کند.

پایان متفاوت یک فصل دشوار

گفتنی است،بیست و یکمین دوره لیگ برتر هندبال زنان که در سالن‌های «حماسه ۲۵ آبان» و «شهید سجادی» اصفهان به ایستگاه پایانی رسید، یکی از متفاوت‌ترین ادوار تاریخ این مسابقات بود حضور ۲ نماینده از اصفهان و برگزاری متمرکز مسابقات نهایی در مهد هندبال ایران، شور و حال مضاعفی به این رقابت‌ها بخشید تا در نهایت شاگردان محمدخانی مزد تلاش یک‌ساله خود را با ماندگاری جام در نصف‌جهان دریافت کنند.

به گزارش ایرنا، بیست و یکمین دوره مسابقات لیگ برتر هندبال بانوان باشگاه‌های کشور، پس از پشت سر گذاشتن یک وقفه طولانی‌مدت، از روز چهارشنبه، ۲۳ اردیبهشت‌ با آغاز دیدارهای متمرکز ۲ هفته پایانی در اصفهان کلید و عصر امروز طی سه روز پیکار نفس‌گیر این لیگ به پایان رسید.

بیست و یکمین دوره مسابقات لیگ برتر هندبال بانوان باشگاه‌های کشو از ۶ مهر سال گذشته با حضور هشت تیم آغاز شده بود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.