به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان بهزیستی کشور، سیدجواد حسینی در دیدار با سید کریم معصومی نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی از تحویل ۲۳ هزار و ۵۴۰ واحد مسکونی به جامعه هدف این سازمان از ابتدای فعالیت دولت چهاردهم تاکنون خبر داد و افزود: ۴۱ هزار واحد دیگر نیز در مراحل بالای پیشرفت فیزیکی قرار دارد.
وی با اشاره به بررسی وضعیت خانوادههای دارای چند معلول و خانوادههای دارای چندقلو، افزود: حمایت از این خانوادهها به دلیل هزینههای مضاعف معیشتی و مراقبتی، نیازمند توجه ویژه است و در درباره راهکارهای افزایش خدمات حمایتی برای آنان تصمیمگیریهایی شده است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اقدامات دولت در حوزه تأمین مسکن جامعه هدف بهزیستی تصریح کرد: از ابتدای فعالیت دولت چهاردهم تاکنون، ۲۳ هزار و ۵۴۰ واحد مسکونی به جامعه هدف بهزیستی تحویل داده شده است.
حسینی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه جدید میان سازمان بهزیستی کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بر اساس این تفاهمنامه، ۸ هزار واحد مسکونی جدید ویژه گروههای اولویتدار جامعه هدف بهزیستی ساخته خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی برای هر یک از این واحدها، بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و تسهیلات حمایتی اختصاص میدهد تا روند خانهدار شدن مددجویان با سرعت بیشتری دنبال شود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور تأکید کرد: تأمین مسکن، اشتغال پایدار، گسترش خدمات توانبخشی و تقویت حمایتهای اجتماعمحور از مهمترین راهبردهای سازمان بهزیستی در مسیر توانمندسازی جامعه هدف و ارتقای کیفیت زندگی آنان است.
حسینی با اشاره به جلسه خود با سید کریم معصومی نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه موضوعات مهمی از جمله کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی، تقویت اورژانس اجتماعی، تعیین تکلیف و پوشش پشتنوبتیهای حق پرستاری و کمکهزینه ماده ۲۷، توسعه کمی و کیفی مراکز مثبت زندگی، گسترش اشتغال و اشتغال پایدار مددجویان و همچنین مسائل مربوط به تأمین مسکن جامعه هدف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: در حوزه مسکن، موضوع خرید، ساخت، تأمین تسهیلات و بهرهمندی از طرحهای مسکن محرومان برای مددجویان بهزیستی از محورهای اصلی گفتوگو بود و مقرر شد با هماهنگی نهادهای مرتبط، حمایتهای ویژهتری از خانوارهای نیازمند صورت گیرد.










