فرماندار اردبیل از تسریع در احداث بیمارستان باتمانقلیچ خبر داد

ایرنا دوشنبه 04 خرداد 1405 - 02:02
اردبیل - ایرنا - فرماندار اردبیل با اشاره به ضرورت تسهیل و تسریع عملیات ساخت بیمارستان موقوفی «باتمانقلنج» با محوریت مجتمع درمانی و مرکز تخصصی ناباروری گفت: امسال احداث این مرکز شتاب بیشتری خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرزاد قلندری روز یکشنبه در جلسه کارگروه شورای سلامت، امنیت غذایی و مجمع سلامت اردبیل با اشاره به جانمایی این طرح در فضایی حدود هفت هزار مترمربع در میدان وحدت اردبیل حومه امامزاده سید صدرالدین ، جذب اعتبارات حوزه سلامت را «خط قرمز دولت و نظام» دانست و افزود: همه دستگاه‌ها باید سلامت را به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های امنیت پایدار تلقی کرده و در تحقق آن نقش‌آفرینی عملی داشته باشند.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه هدف کارگروه سلامت صرفاً ارائه گزارش‌های آماری نیست، اظهار کرد: مأموریت اصلی این کارگروه شناسایی گره‌های اجرایی در مسیر سلامت، بهداشت و درمان مردم و پیگیری مؤثر برای رفع آنهاست؛ جلسات باید خروجی ملموس داشته باشد و به حل مسائل منتهی شود.

فرماندار اردبیل از تسریع در احداث بیمارستان باتمانقلیچ خبر داد
جلسه شورا و مجمع سلامت اردبیل

قلندری همچنین بر پایش مستمر عملکرد حوزه سلامت شهرستان و پیگیری به‌موقع مشکلات احتمالی تأکید کرد و گفت: موضوع دارو و تأمین به‌موقع اقلام مورد نیاز باید به‌صورت ویژه رصد و مدیریت شود.

وی از اقدامات انجام‌ شده و در حال انجام برای تجهیز مراکز درمانی، بهداشتی و بیمارستان‌های شهرستان خبر داد و افزود: با حمایت استاندار ،نمایندگان منطقه در مجلس شورای اسلامی ،دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های مربوطه مراکز درمانی ،بهداشتی و بیمارستان‌های شهرستان مجهز شده و برنامه ریزی و پیگیری برای تجهیز بیشتر در حال انجام است.

فرماندار اردبیل حمایت عملیاتی و همه‌جانبه از زوجین نابارور را از اولویت‌های مهم عنوان کرد و گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های بیمه‌ای، تسهیلات حمایتی و مشارکت خیرین در حوزه سلامت و درمان باید تقویت شود ، همچنین بیمه سلامت و بیمه روستایی در راستای افزایش پوشش حمایتی مورد توجه جدی قرار گیرد.

قلندری با تأکید بر عدالت در ارائه خدمات سلامت در شهرها و روستاهای شهرستان، از تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی، مراکز درمانی و بهداشتی و کادر درمان و بهداشت تقدیر کرد و افزود: ارائه خدمات مناسب، تکریم بیماران و احترام به مراجعان باید همواره در دستور کار مجموعه سلامت قرار داشته باشد.

به گزارش ایرنا ، استان اردبیل که با ۱۲ شهرستان و جمعیت نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال غرب کشور و همجوار گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی واقع شده، جزو نقاط گردشگرپذیر از جمله در بخش سلامت است.

به گفته مسئولان بهداشت و درمان استان اردبیل، کیفیت خدمات در مراکز درمانی این استان به علت مراجعه پرشمار و افزایش اجباری و ناخواسته ظرفیت پذیرش و بستری مراکز درمانی پایین آمده است و علاوه بر این، بیشتر از نیمی از مراکز درمانی استان اردبیل از کیفیت فضای فیزیکی و زیرساخت لازم برای ارائه خدمات استاندارد به مراجعان برخوردار نیستند.

سرانه تحت بیمارستانی برای هر یک هزار نفر ۱.۳۳ تخت تعریف شده ولی این رقم در استان اردبیل از استاندارد کشوری پایین‌تر است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.