امداد بانک‌‌ها به اقتصاد کیش

دنیای اقتصاد دوشنبه 04 خرداد 1405 - 10:26
دنیای‌ اقتصاد –کیش:‌ در شرایطی که اقتصاد منطقه آزاد کیش بر پایه گردشگری و خدمات استوار بوده و حفظ اشتغال و تداوم فعالیت بنگاه‌ها به‌عنوان اولویت اصلی مطرح است، معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش، در نشستی بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بانکی تاکید کرد و خواستار بهره‌گیری از اختیارات قانونی شبکه بانکی از جمله تعویق اقساط، امهال بدهی‌ها و افزایش تسهیلات سرمایه در گردش شد؛ در این میان، روسای بانک‌های مستقر در کیش نیز آمادگی خود را برای همکاری با فعالان اقتصادی اعلام و پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک سه‌جانبه را مطرح کردند.

 مسعود نیک‌افروز در نشست هم‌اندیشی بررسی راهکارهای حمایت از کسب‌وکارهای کیش، همراهی بانک‌ها با فعالان اقتصادی را نقشی کلیدی در تقویت گردش مالی، پایداری اقتصاد منطقه و حفظ اشتغال دانست.  وی با تاکید بر اینکه اقتصاد کیش بر دو پایه گردشگری و خدمات استوار است، افزود: همکاری نزدیک میان سازمان منطقه آزاد، شبکه بانکی و فعالان اقتصادی می‌تواند به پویایی و تداوم فعالیت‌های اقتصادی کمک شایانی کند. 

نیک‌افروز خواستار بهره‌گیری از اختیارات قانونی بانک‌ها در زمینه تعویق اقساط، امهال بدهی‌ها، حفظ طبقه‌بندی اعتباری مشتریان خوش‌حساب و افزایش سقف تسهیلات سرمایه در گردش شد.  وی در ادامه به اقدام روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: در آن شرایط بحرانی، با هماهنگی سازمان منطقه آزاد، بیش از ۷ هزار و ۳۰۰خودرو تنها با ارائه سند مالکیت از کیش خارج شد؛ درحالی‌که در شرایط عادی، این امر نیازمند تشریفات پیچیده و ضمانت‌نامه‌های بانکی است.  تشکیل کارگروه مشترک سه‌جانبه (سازمان منطقه آزاد، بانک‌ها و بخش خصوصی) و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های قانونی بانک‌ها، گامی ضروری برای عبور از شرایط فعلی و تقویت تاب‌آوری اقتصادی جزیره کیش است.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.