فرماندارتربت حیدریه: تخصیص اعتبار طبق ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در اجرای پروژه‌هاست

ایرنا دوشنبه 04 خرداد 1405 - 17:06
تربت‌حیدریه - ایرنا - فرماندار ویژه تربت حیدریه با اشاره به تشکیل هیات نظارت بر پروژه‌ها اجرایی و عمرانی و توسعه ای با همکاری نظام مهندسی و دانشجویان نخبه گفت: دستگاه‌هایی که عملکرد بهتری داشته باشند، امسال اعتبار بیشتری دریافت می‌کنند و دستگاه‌های ضعیف باید در برابر اینکه چرا نتوانسته‌اند اعتبارات ملی را جذب کنند یا پروژه‌هایشان پیشرفت مناسب نداشته باید پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی شجاعی روز دوشنبه در نشست کمیته برنامه ریزی تربت‌حیدریه افزود: ضمن آنکه اولویت آن است اعتبارات در پروژه‌هایی هزینه شود که تأثیر مستقیم در زندگی مردم داشته باشد و از توزیع اعتبارات در پروژه‌های بدون اثر جلوگیری خواهد شد.

وی عنوان کرد: این شهرستان در سال ۱۴۰۴ با وجود شرایط جنگی و محدودیت‌های اعتباری موفق به جذب مناسب اعتبارات شهرستان بویژه عمرانی شد.

وی عنوان کرد: میزان تخصیص اعتبارات شهرستان ۴۸ درصد بود در حالی که میانگین استانی ۳۰ تا ۳۲ درصد است و این نشان‌دهنده رتبه اول شهرستان در رشد اعتبارات و توجه ویژه دولت به توسعه تربت‌حیدریه است.

رویکرد جدید؛ اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، آغاز پروژه جدید ممنوع

فرماندار تربت‌حیدریه با تأکید بر رویکرد جدید کمیته برنامه‌ریزی شهرستان، اضافه کرد: اولویت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است و اجازه شروع پروژه جدید (به جز پروژه‌های مستمر مانند مدارس) داده نمی‌شود.

شجاعی خاطرنشان کرد: شروع پروژه جدید بدون تأمین منابع پایدار، سرمایه اجتماعی دولت را کاهش می‌دهد و بی‌اعتمادی ایجاد می‌کند.

شجاعی گفت: یادگار ما این خواهد بود که پروژه‌هایی که سالیان سال ناتمام مانده را به بهره‌برداری برسانیم.

دستاوردهای عمرانی؛ آسفالت یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع

شجاعی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد حوزه عمرانی اشاره کرد و گفت: در مجموع حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع آسفالت در سطح شهرها و روستاهای شهرستان انجام شده است، همچنین در حوزه آموزش و پرورش ۲۵۶ کلاس درس در دست ساخت است که بالاترین میزان عملکرد نوسازی مدارس در شهرستان را نشان می‌دهد.

بودجه ۱۴۰۵؛ پایان اتکا به نفت، آغاز نقشه درآمدهای استانی

دبیر برنامه‌ریزی تربت‌حیدریه با اشاره به تغییر رویکرد در بودجه سال جاری، خاطرنشان کرد: بودجه ۱۴۰۵ کشور به طور کامل از اتکا به درآمدهای نفتی برداشته شده و بر اساس تحقق درآمدهای استانی تخصیص خواهد یافت، از این رو، مدیران اجرایی باید اهتمام جدی به افزایش درآمدهای استانی داشته باشند.

ملک‌آبادی با اشاره به رشد ۱۳ درصدی اعتبارات تملک دارایی در بودجه ۱۴۰۵ نسبت به سال گذشته این میزان را «بی‌سابقه» توصیف کرد و گفت: سهم اعتبارات تملک دارایی از کل بودجه کشور به ۱۳ درصد رسیده که در نوع خود کم‌نظیر است.

00:00
00:00
Download

وی اشاره کرد: از کل اعتبارات کشور، سهم استان‌ها حدود ۷۷ درصد است و باید این ظرفیت را مغتنم شمرد.

لزوم پیگیری اعتبارات ملی بر اساس قانون بودجه

ملک‌آبادی در پایان با اشاره به قانون بودجه ۱۴۰۵ و قانون برنامه هفتم توسعه، تصریح کرد: مدیران اجرایی باید تمام اعتبارات خود را بر اساس ردیف‌های مشخص‌شده در قانون بودجه و برنامه هفتم پیگیری کنند، نه بر اساس سلیقه سازمان مدیریت یا استاندار.

وی ادامه داد: دستورالعمل‌های مربوطه به زودی ابلاغ خواهد شد و ما آماده پاسخگویی به سوالات همکاران هستیم.

تربت‌حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد، دومین شهرستان پرجمعیت خراسان رضوی و قطب کشاورزی و دامپروری استان است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.