به گزارش ایرنا، با گذشت ۸۶ شب از آغاز آیین پاسداری از خون مطهر شهدای جنگ تحمیلی سوم که از نهم اسفندماه سال گذشته شروع شد، مردم ولایتمدار خاش در تجمعات شبانه خود سنتی ماندگار را رقم زدند. در این محافل، هر شب یاد و خاطره یکی از شهدای والامقام این دیار از میان اقوام فارس و بلوچ و مذاهب شیعه و سنی گرامی داشته میشود. این جریان مردمی با هدف حمایت از نیروهای مسلح مقتدر، تجدید بیعت با آیتالله سیدمجتبی خامنهای به عنوان سومین رهبر انقلاب اسلامی و همچنین خونخواهی رهبر شهید، آیتالله سیدعلی خامنهای، تداوم یافته است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خاش از استمرار این حماسه مردمی خبر داد؛ حرکتی که اکنون به نماد وفاق و ایستادگی در پهنه جنوبشرق کشور بدل شده است.
علیرضا تمندانی در گفتوگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به آغاز این برنامهها از نهم اسفندماه سال گذشته در فرهنگسرای سردار شهید امیرعلی حاجیزاده (وابسته به شهرداری خاش) اظهار کرد: تاکنون در ۸۶ شب متوالی، در هر گردهمایی مردمی، یکی از شهدای شاخص شهرستان از میان دلاورمردان فارس و بلوچ و پیروان تشیع و تسنن معرفی شده و این روند بدون وقفه ادامه دارد.
وی با تأکید بر ابعاد ملی و فراملی این حرکت خودجوش تصریح کرد: مردم شهیدپرور خاش در این میثاقهای شبانه، ضمن محکومیت تجاوزات استکبار جهانی بهویژه آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی، بر پایبندی به آرمانهای والای شهیدان، بیعت با مقام عظمای ولایت (آیتالله سیدمجتبی خامنهای) و خونخواهی از رهبر شهید، حضرت آیتالله سیدعلی خامنهای تأکید کرده و یکصدا فریاد میزنند که ما تا آخرین قطره خون، پای آرمانهای انقلاب و رهبری ایستادهایم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاش در پایان خاطرنشان کرد: تعامل سازنده میان بنیاد شهید و فرهنگسرای سردار حاجیزاده، الگویی عینی از وحدت و وفاق ملی در راستای تکریم مقام شامخ شهداست. این حضور حماسی نشان از آن دارد که خون شهیدان هرگز از یادها نخواهد رفت و مسیر آنان با صلابت هرچه تمامتر ادامه مییابد.
به گزارش ایرنا شهرستان مرزی خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.












