آمریکا نقض آتش‌بس با ایران را «دفاع از خود» نامید

خبرگزاری مهر سه شنبه 05 خرداد 1405 - 10:08
فرماندهی مرکزی ارتش تروریستی آمریکا (سنتکام)، حمله نیروهایش به بندرعباس را تایید کرد اما آنرا نقض آتش‌بس ندانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای‌بی‌سی‌نیوز، علیرغم برقراری آتش بس بین تهران و واشنگتن، فرماندهی مرکزی ارتش تروریستی آمریکا مدعی شد نیروهای آمریکایی مجموعه‌ای از حملات را که «حملات دفاع از خود» توصیف شده، در جنوب ایران انجام داده‌اند.

کاپیتان تیم هاوکینز سخنگوی سنتکام در بیانیه‌ای مدعی شد: نیروهای آمریکایی امروز در جنوب ایران حملات دفاعی برای محافظت از نیروهای ما در برابر تهدیدهای ناشی از نیروهای ایرانی انجام دادند. اهداف شامل محل‌های پرتاب موشک و قایق‌های ایرانی بود که تلاش می‌کردند مین‌گذاری کنند.

این مقام آمریکایی گفت: فرماندهی مرکزی آمریکا در حال دفاع از نیروهای خود است و در عین حال به خاطر آتش بس، خویشتنداری به خرج می دهد!

به گفته هاوکینز، این حملات در منطقه بندرعباس انجام شده است؛ جایی که پایگاه اصلی نیروی دریایی ایران قرار دارد.

یک مقام آمریکایی نیز دامنه این حملات را بسیار محدود توصیف کرد.

این اولین بار نیست که آمریکا آتش بس با ایران را نقض می کند. واشنگتن دو بار در شرایط برقراری مذاکره با تهران، به خاک جمهوری اسلامی حمله و میز مذاکره را بمباران کرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.