میزبانی شایسته کرمانی‌ها از لیگ برتر هندبال؛ وقتی طلای مسابقات بر سینه محمدعلی طالبی نشست 

ایرنا پنج شنبه 07 خرداد 1405 - 08:55
کرمان - ایرنا - سی‌وهشتمین دوره رقابت‌های لیگ برتر هندبال ایران در حالی در کرمان با قهرمانی استقلال کازرون و نایب قهرمانی مس به خط پایان رسید که فدراسیون هندبال ایران به واسطه میزبانی شایسته دیار کریمان طلای این دوره از رقابت‌ها را به گردن استاندار کرمان به عنوان نماینده عالی دولت در استان انداخت.

به گزارش ایرنا، آیین اختتامیه و اهدای مدال سی‌وهشتمین دوره لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های کشور در حالی باحضور استاندار کرمان و رییس فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی در دیار کریمان برگزار شد که ۶ هفته پایانی این رقابت‌ها به صورت متمرکز به میزبانی استان کرمان برگزار شده بود.

تیم استقلال کازرون در این رقابت‌ها عنوان قهرمانی کشور را از آن خود کرد و تیم های مس کرمان، سپاهان اصفهان و سایپا کرج به ترتیب عناوین نایب قهرمانی تا چهارمی این دوره از مسابقات را کسب کردند.

میزبانی شایسته کرمانی‌ها از لیگ برتر هندبال؛ وقتی طلای مسابقات بر سینه دولت نشست 

همچنین در این آیین، رییس فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی به پاس حمایت‌ها، همکاری‌ها و نقش موثر استاندار کرمان در برگزاری متمرکز و موفق هفته‌های پایانی رقابت‌های پایانی لیگ برتر، مدال طلای یادبود این دوره از مسابقات را به محمدعلی طالبی اهدا کرد.

مس باخت، استقلال قهرمان شد

سرانجام شامگاه سه‌شنبه پس از کش‌وقوس‌های فراوان در هفته‌های پایانی سی‌وهشتمین دوره رقابت‌های لیگ برتر هندبال مردان ایران به میزبانی کرمان، چهره تیم‌های برتر این رقابت‌ها روشن شد و بر این اساس تیم‌های استقلال کازرون، مس کرمان و سپاهان اصفهان به ترتیب بر سکوی نخست تا سومی این رقابت‌ها ایستادند.

گرچه قرار بود که هفته بیست‌ودوم و پایانی رقابت‌های لیگ برتر هندبال مردان کشور روز سه‌شنبه هفته جاری برگزار شود، اما نتیجه ۲ رویداد حساس و تعیین‌کننده روز پیش از آن، محاسبات جدول را پیش از موعد و روز پایانی نهایی کرد.

جایی که شکست تیم مس کرمان به‌عنوان میزبان برابر سپاهان در هفته بیست‌ویکم و همچنین انصراف تیم سایپا از دیدار فردا مقابل نارنجی‌پوشان (در هفته پایانی)، تکلیف ماراتن تیم‌های حاضر در این مسابقات را یکسره کرد.

میزبانی شایسته کرمانی‌ها از لیگ برتر هندبال؛ وقتی طلای مسابقات بر سینه دولت نشست 
تصویر از بازی تیم‌های مس کرمان و سپاهان اصفهان

براساس این تغییر و تحولات تیم استقلال کازرون با اقتدار کامل بر سکوی قهرمانی ایستاد و جام قهرمانی این دوره از لیگ برتر ایران را بالای سر برد.

تیم مس هم به‌عنوان نماینده شایسته دیار کریمان با وجود تلاش‌ها و کسب نتایج خوب در جایگاه نایب‌قهرمانی قرار گرفت تا افتخاری دیگر را برای هندبال این استان به ثبت رسانده باشد.

سپاهان اصفهان دیگر مدعی هرساله لیگ برتر هندبال ایران نیز با نمایشی قابل قبول سکوی سوم این رقابت‌ها را به نام خود زد و سایپا هم ضمن انصراف از حضور در آخرین بازی در رتبه چهارم جدول رده‌بندی باقی ماند.

در هرحال با توجه به اینکه نتیجه احتمالی دیدار سایپا برابر مس کرمان هیچ تغییری در جایگاه نارنجی‌پوشان ایجاد نمی‌کرد اما این تیم از حضور در دیدار پایانی مقابل نماینده کرمان انصراف داد و به خانه بازگشت؛ موضوعی که معادلات بالای جدول را قطعی کرد.

سرانجام لیگ برتر هندبال مردان ایران به این صورت نهایی شد که تیم استقلال کازرون با ۳۱ امتیاز قهرمان، مس کرمان با ۲۸ امتیاز نایب‌قهرمان، سپاهان اصفهان با ۲۶ امتیاز سوم و سایپا با ۲۱ امتیاز چهارم شدند تا تکلیف چهار تیم برتر این لیگ روشن شده باشد.

میزبانی شایسته کرمانی‌ها از لیگ برتر هندبال؛ وقتی طلای مسابقات بر سینه دولت نشست 

پرواز هوانیروز و سنگ آهن بافق نیز هرکدام با هفت امتیاز قعرنشین این رقابت‌ها بودند.

۶ هفته پایانی این مسابقات به صورت متمرکز در سالن شهید تجلی شهر کرمان برگزار شد.

تیم هندبال مس کرمان تنها نماینده این استان در رقابت‌های لیگ برتر هندبال ایران است و این تیم با حضور بازیکنان ملی‌پوش خود، هرساله جزو مدعیان قهرمانی و از پرافتخارترین تیم‌های باشگاهی ایرانی در مسابقات بین‌المللی محسوب می‌شود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.