آغاز کشت ذرت علوفه‌ای در زرقان فارس

خبرآنلاین پنج شنبه 07 خرداد 1405 - 09:55
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرقان از آغاز عملیات کشت ذرت علوفه‌ای در اراضی این منطقه خبر داد و بر اولویت ترویج روش‌های کم‌آب‌بر در سال زراعی جاری تأکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین، غلامعلی بوذرجمهر با اعلام این خبر گفت: عملیات کشت طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از نیمه فروردین‌ماه آغاز شده است. 

مدیر جهاد کشاورزی زرقان افزود: بخش عمده‌ای از این کشت‌ها به عنوان «کشت دوم» و بلافاصله پس از برداشت محصولات پاییزه مانند گندم و جو انجام می‌شود که این رویکرد نقش کلیدی در بهره‌وری بهینه منابع آبی و خاکی منطقه دارد.

او با برآورد میزان تولید گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری بیش از هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت ذرت علوفه‌ای اختصاص یابد که با مدیریت بهینه مزارع، انتظار می‌رود بالغ بر ۷۰هزار تن علوفه برداشت شود. این میزان محصول، گامی مهم در تأمین خوراک پایدار واحدهای دامپروری منطقه خواهد بود.

بوذرجمهر در پایان با اشاره به رویکردهای فنی جدید، بر استفاده از ارقام زودرس و جایگزینی روش‌های سنتی با متدهای نوین تأکید کرد.

او ادامه داد: ترویج روش کشت «دو ردیف روی یک پشته با فاصله ۱۴۰ سانتی‌متر» در کنار سیستم‌های آبیاری نوین، علاوه بر کاهش چشمگیر مصرف آب، باعث کاهش مصرف بذر و نوار تیپ در هر هکتار شده و موجب افزایش بهره‌وری و ارتقای کیفیت محصول می‌شود.

زرقان در ۴۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.