نخستین دستگاه کلرزنی خورشیدی در گنداب دورود نصب شد

خبرآنلاین پنج شنبه 07 خرداد 1405 - 13:59
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: نخستین کلرزن خورشیدی در روستای «گنداب» شهرستان دورود از توابع شهرستان دورود باهدف بهره‌مندی از انرژی‌های سبز نصب شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از لرستان،  نورالدین نوریزدان؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، امروز در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به نصب و راه‌اندازی نخستین کلرزن خورشیدی در استان اظهار کرد: این سیستم پیشرفته در روستای «گنداب» از توابع شهرستان دورود، با جمعیتی بالغ بر ۷۰ خانوار نصب شده است.

وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح افزود: تأمین گندزدایی پایدار و مستمر آب شرب در روستاهای فاقد دسترسی به شبکه برق سراسری، دغدغه اصلی ما بود که با بهره‌گیری از انرژی پاک و تجدیدپذیر خورشیدی محقق شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با بیان اینکه این پروژه با اعتباری بالغ بر یک‌صد میلیون تومان به مرحله اجرا درآمده، تصریح کرد: استفاده از کلرزن‌های خورشیدی نه‌تنها کیفیت میکروبی آب آشامیدنی روستاییان را تضمین می‌کند، بلکه گامی مؤثر در جهت بهره‌مندی از انرژی‌های سبز و کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی در صنعت آب‌رسانی محسوب می‌شود.

نوریزدان در پایان بیان کرد: امیدواریم با تداوم چنین طرح‌های نوآورانه، بتوانیم خدمات پایدار آب شرب را به تمام نقاط دورافتاده و محروم از نعمت برق استان ارائه دهیم.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.