تجهیز ۴۷ مدرسه شهرستان ملارد به نیروگاه‌ خورشیدی

ایرنا پنج شنبه 07 خرداد 1405 - 14:05
ملارد - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملارد از گام بلند در بهره‌مندی از انرژی‌های تجدیدپذیر در فضاهای آموزشی این شهرستان با تجهیز ۴۷ مدرسه به نیروگاه‌های خورشیدی خبر داد .

داوود محمدی فام روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت راهبردی این پروژه اظهار داشت: در راستای تحقق اهداف توسعه انرژی‌های پاک و با هدف مدیریت بهینه منابع، طرح نصب نیروگاه‌های خورشیدی ۵ کیلوواتی در ۴۷ مدرسه شهرستان ملارد با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال اجرایی شد.

وی در تشریح دستاوردهای فنی این طرح افزود: با بهره‌برداری از این سامانه‌ها، ظرفیت صرفه‌جویی یک‌هزار و ۱۷۵ کیلووات ساعت انرژی در هر روز فراهم شده است که این امر علاوه بر کاهش هزینه‌های جاری، گامی مؤثر در جهت فرهنگ‌سازی استفاده از انرژی‌های پاک در میان نسل آینده‌ساز کشور محسوب می‌شود.

تجهیز ۴۷ مدرسه شهرستان ملارد به نیروگاه‌ خورشیدی

محمدی فام در ادامه به نقش دستگاه‌های اجرایی در اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: فرآیند انتخاب پیمانکاران، نظارت دقیق بر نصب سامانه‌ها و تأمین تجهیزات جانبی با همکاری مستقیم اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران و شرکت‌های توزیع برق استان پیگیری شد تا این طرح مطابق با استانداردهای لازم و با بالاترین ضریب ایمنی به بهره‌برداری برسد.

این مسئول آموزشی ملارد خاطرنشان کرد: مدیریت آموزش‌وپرورش شهرستان ملارد با نگاهی بلندمدت به دنبال توسعه زیرساخت‌های نوین و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های سبز است تا علاوه بر بهبود کیفیت فضاهای آموزشی، الگوی مناسبی از مصرف بهینه انرژی را در نظام آموزشی نهادینه سازد.

بیش از ۷۲ هزار دانش آموز در ۲۵۰ آموزشگاه در شهرستان ملارد مشغول تحصیل هستند .

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.