داوود محمدی فام روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت راهبردی این پروژه اظهار داشت: در راستای تحقق اهداف توسعه انرژیهای پاک و با هدف مدیریت بهینه منابع، طرح نصب نیروگاههای خورشیدی ۵ کیلوواتی در ۴۷ مدرسه شهرستان ملارد با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال اجرایی شد.
وی در تشریح دستاوردهای فنی این طرح افزود: با بهرهبرداری از این سامانهها، ظرفیت صرفهجویی یکهزار و ۱۷۵ کیلووات ساعت انرژی در هر روز فراهم شده است که این امر علاوه بر کاهش هزینههای جاری، گامی مؤثر در جهت فرهنگسازی استفاده از انرژیهای پاک در میان نسل آیندهساز کشور محسوب میشود.
محمدی فام در ادامه به نقش دستگاههای اجرایی در اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: فرآیند انتخاب پیمانکاران، نظارت دقیق بر نصب سامانهها و تأمین تجهیزات جانبی با همکاری مستقیم اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران و شرکتهای توزیع برق استان پیگیری شد تا این طرح مطابق با استانداردهای لازم و با بالاترین ضریب ایمنی به بهرهبرداری برسد.
این مسئول آموزشی ملارد خاطرنشان کرد: مدیریت آموزشوپرورش شهرستان ملارد با نگاهی بلندمدت به دنبال توسعه زیرساختهای نوین و بهرهگیری از تکنولوژیهای سبز است تا علاوه بر بهبود کیفیت فضاهای آموزشی، الگوی مناسبی از مصرف بهینه انرژی را در نظام آموزشی نهادینه سازد.
بیش از ۷۲ هزار دانش آموز در ۲۵۰ آموزشگاه در شهرستان ملارد مشغول تحصیل هستند .













