جواد نخعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهارکرد: از فردا تا روز یکشنبه شاهد روند افزایشی دمای هوا در سطح استان خواهیم بود و پیشبینی میشود دمای هوا بین سه تا پنج درجه افزایش یابد و شرایط دمایی به فراتر از حد نرمال فصل برسد.
وی با بیان اینکه گرمای خردادماه در هفته پیش رو شدت میگیرد، افزود: در شهر بیرجند دمای احساسی احتمالا به ۳۹ تا ۴۰ درجه سلسیوس خواهد رسید، این در حالی است که در سایر مناطق استان از جمله نهبندان، طبس و عشقآباد، دماسنجها اعداد بالای ۴۰ درجه و حتی تا ۴۴ درجه سلسیوس را ثبت خواهند کرد.
مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی افزود: در مناطق مستعد و بیابانی بهویژه در مرز شرقی استان، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک مورد انتظار است.
نخعی با بیان صدور هشدار سطح زرد هواشناسی،اظهارکرد: این گرمای ناگهانی میتواند در بخش کشاورزی موجب بروز خساراتی شود، همچنین با توجه به افزایش چشمگیر مصرف حاملهای انرژی در پی گرمای هوا، از هماستانیهای عزیز تقاضا میشود در مصرف برق و آب صرفهجویی کرده و مدیریت بهینه مصرف را در اولویت قرار دهند.












