هشدار افزایش دمای هوا در خراسان جنوبی بالاتر از مرز ۴۰ درجه

ایرنا پنج شنبه 07 خرداد 1405 - 14:25
بیرجند - ایرنا - مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی از افزایش محسوس دمای هوا و وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در استان خبر داد و گفت: با توجه به عبور دما از حد نرمال و بالاتر از ۴۰، درجه، هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است.

جواد نخعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهارکرد: از فردا تا روز یکشنبه شاهد روند افزایشی دمای هوا در سطح استان خواهیم بود و پیش‌بینی می‌شود دمای هوا بین سه تا پنج درجه افزایش یابد و شرایط دمایی به فراتر از حد نرمال فصل برسد.

وی با بیان اینکه گرمای خردادماه در هفته پیش رو شدت می‌گیرد، افزود: در شهر بیرجند دمای احساسی احتمالا به ۳۹ تا ۴۰ درجه سلسیوس خواهد رسید، این در حالی است که در سایر مناطق استان از جمله نهبندان، طبس و عشق‌آباد، دماسنج‌ها اعداد بالای ۴۰ درجه و حتی تا ۴۴ درجه سلسیوس را ثبت خواهند کرد.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی افزود: در مناطق مستعد و بیابانی به‌ویژه در مرز شرقی استان، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک مورد انتظار است.

نخعی با بیان صدور هشدار سطح زرد هواشناسی،اظهارکرد: این گرمای ناگهانی می‌تواند در بخش کشاورزی موجب بروز خساراتی شود، همچنین با توجه به افزایش چشمگیر مصرف حامل‌های انرژی در پی گرمای هوا، از هم‌استانی‌های عزیز تقاضا می‌شود در مصرف برق و آب صرفه‌جویی کرده و مدیریت بهینه مصرف را در اولویت قرار دهند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.