هواشناسی بوشهر نسبت به وقوع دمای ۵۰ درجه هشدار سطح زرد داد

ایرنا جمعه 08 خرداد 1405 - 14:48
بوشهر- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره صدور هشدار جوی سطح زرد گفت: با استقرار الگوی تابستانه، از روز شنبه افزایش محسوس دما در همه مناطق استان آغاز می‌شود و احتمال رسیدن دمای هوا به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس وجود دارد.

پیام مساعدی روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: این هشدار از فردا شنبه آغاز و تا دوشنبه ادامه خواهد داشت و همه مناطق استان به‌ویژه شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، دشتی، دیر، کنگان و عسلویه را در بر می‌گیرد.

وی بیان کرد: افزایش دما می‌تواند موجب افزایش مصرف برق و آب، احتمال گرمازدگی به‌ویژه برای کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی، بروز تنش در شبکه برق، افزایش خطر آتش‌سوزی در مراتع و پوشش‌های گیاهی، کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق و نیز آسیب به محصولات کشاورزی و دام‌ها بر اثر تنش گرمایی شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر توصیه کرد: شهروندان از ترددهای غیرضروری در ساعات اوج گرما پرهیز کنند، از فعالیت‌های سنگین در فضای باز خودداری کرده و با مصرف بهینه انرژی و صرفه‌جویی در آب، از مایعات کافی و پوشش مناسب استفاده کنند.

وی ادامه داد: همچنین باید از رهاسازی مواد اشتعال‌زا در طبیعت پرهیز و برای حفاظت از دام، طیور و محصولات کشاورزی تمهیدات لازم اتخاذ شود.

مساعدی افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، طی ساعاتی از امروز بعدازظهر با افزایش سرعت وزش باد،سواحل استان تا پیش از غروب متلاطم خواهد بود.

وی عنوان کرد: همچنین از اواخر وقت جمعه تا روز یکشنبه با افزایش سرعت وزش باد شمال‌غربی، مواج شدن سواحل استان پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا نیز در این مدت در مقادیر بالایی قرار خواهد داشت

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.